Nico Calabuig ha apuntat que “ens preocupa la inversió als centres educatius públics per la retallada del 40% feta per Conselleria. Ens Uneix, en lloc de fer front comú pels recursos i l’agilització del Pla Edificant, vota en contra i apuntala la versió del PP”

El passat dijous era desestimada en el Ple de l’Ajuntament d’Ontinyent la moció del grup municipal Compromís per Ontinyent, per exigir a la Generalitat el finançament i l’agilització del Pla Edificant per als centres educatius públics de la capital de la Vall d’Albaida. La proposta, votada en contra per Ens Uneix, PP i Vox, plantejava en els seus acords exigir davant la Conselleria d’Educació l’acompliment de tots els projectes del Pla Edificant a Ontinyent, amb una dotació pressupostària òptima, així com sol·licitar una reunió conjunta de l’alcalde i portaveus de tots els grups polítics municipals amb el Conseller José Antonio Rovira, per traslladar de forma unitària les reivindicacions i conéixer de primera mà l’evolució del Pla Edificant a Ontinyent.

En paraules del regidor i portaveu de Compromís per Ontinyent, Nico Calabuig, “el govern municipal ha perdut una oportunitat de defensar de forma unitària un tema de ciutat com és la inversió del Pla Edificant als centres educatius públics d’Ontinyent. La moció que vam defensar al Ple dijous passat situava al centre la importància de reivindicar la continuïtat d’aquest Pla que tant ha transformat l’educació pública de la nostra ciutat, i fer-ho garantint el pressupost necessari per a acomplir totes les obres programades, encara que aquestes puguen patir pujades de preus en el futur per motius de context econòmic o altres”.

El Cap de l’Oposició ha destacat que “a més, per traslladar a la Generalitat la transcendència d’aquest Pla per a la ciutat, proposàvem una reunió conjunta amb el Conseller. Una reunió que abordara en quin punt es troba la gestió de totes les obres pendents als centres públics de la ciutat, i no només el cas del CEIP Martínez Valls de forma monogràfica. En definitiva, un front comú que reivindicara l’acompliment de tots els projectes, com ja vam fer en la legislatura anterior, quan vam anar totes i tots junts a València a reivindicar els serveis sanitaris de l’Hospital d’Ontinyent. Davant açò, Ens Uneix va votar en contra, intentant desmuntar la nostra proposta amb esmenes per tal que no demanàrem eixa reunió amb el Conseller”.

“Assistim amb preocupació a la deriva que ha pres el partit del senyor Rodríguez, qui defensa la gestió del Partit Popular amb el Pla Edificant, tot i que, en el primer Pressupost de la Generalitat del nou govern, el programa de millora i construcció de centres educatius públics ha patit una retallada de 120 milions d’euros, un 40%. El partit de l’alcalde no només apuntala la versió del PP, sinó que utilitza la confiança dipositada per electorat progressista en les últimes eleccions per a avalar les retallades de la dreta en la inversió en educació pública des del Govern Valencià, sense alçar la veu ni defensar un front comú al respecte”, ha apuntat Calabuig.

El Cap de l’Oposició ha remarcat que “en ocasions anteriors, com la pèrdua del servei de diàlisi a Ontinyent, Compromís per Ontinyent ens vam situar en la reivindicació, i vam reclamar explicacions a la Conselleria de Sanitat, sense importar qui governava. Ara, en canvi, Ens Uneix, que governa la Diputació de València amb el PP i amb el vot de Vox, busca excuses i trau balons fora per a tombar una reunió conjunta que permetera plasmar compromisos del Conseller d’Educació amb tots els grups polítics d’Ontinyent. Sembla que conservar el pacte a la Diputació d’Ens Uneix amb la dreta i l’extrema dreta va per davant de la defensa dels interessos d’Ontinyent, i de la qualitat educativa de les generacions presents i futures de la ciutat”.

“Encara que voten en contra, continuarem insistint. El Pla Edificant, una aposta per l’educació pública capitanejada per Compromís durant les dos anteriors legislatures a la Generalitat, ha invertit més de 35 milions d’euros a Ontinyent, i ha transformat tots els centres educatius públics. Si les retallades del PP i Vox posen en perill qualsevol projecte, ens tindran enfront. Ho hem dit moltes vegades, l’educació pública no es toca. I si el govern de Jorge Rodríguez no vol alçar la veu, ho farem nosaltres, perquè Ontinyent va sempre per davant de qualsevol altra qüestió”, ha subratllat el portaveu.

Nico Calabuig ha conclòs assenyalant que “agraïm el vot a favor del grup del PSPV-PSOE. Continuarem defensant el Pla Edificant a la ciutat, i farem un seguiment minuciós de cada projecte en marxa o a l’espera de ser iniciat. Ja estem examinant tota la documentació de les obres del CEIP Martínez Valls, i seguirem interpel·lant al govern municipal cada vegada que siga necessari, amb l’objectiu que adopte una postura reivindicativa per garantir les inversions que a Ontinyent li pertoquen en matèria educativa”.