Un centenar de persones van assistir a l’entrega dels premis, celebrada enguany al barri del Llombo, en un acte emotiu i reivindicatiu, que va posar en valor la tasca realitzada per les entitats i persones guardonades pel progrés d’Ontinyent i la Vall d’Albaida

Aquest passat divendres se celebrava a l’avinguda del Llombo la XXV edició dels Premis Roure Valencià de Compromís per Ontinyent. L’acte va servir per a reconéixer la trajectòria i mèrits de les dos entitats guardonades enguany, el Campus d’Ontinyent de la Universitat de València i l’Ontinyent Club de Bàsquet, així com homenatjar a Rafa Beneyto, Premi Roure a la Trajectòria en el Compromís 2023. Un centenar de persones van assistir a l’acte, en el qual van participar la Diputada al Congrés, Àgueda Micó, i el Diputat a les Corts Valencianes, Jesús Pla, a més tots els regidors i regidores de Compromís per Ontinyent.

En paraules del regidor i portaveu de Compromís per Ontinyent, Nico Calabuig, “un any més, i ja en són 25 edicions, els Premis Roure Valencià han tornat als carrers d’Ontinyent per homenatjar a entitats i persones referents, que treballen de forma incansable per millorar la nostra ciutat i comarca des de diferents àmbits”.

Nico Calabuig assenyalava que “en el cas del Campus d’Ontinyent de la Universitat de València, ha transformat la ciutat al llarg dels últims 25 anys, i ha format centenars de persones en diferents disciplines. Ha fet que molta gent, vinguda d’altres llocs, conega i estime el nostre poble. A més, ha treballat per la formació de la gent major, i també ha desenvolupat activitats molt diverses. En definitiva, ha impactat de forma molt valuosa en la vida educativa, social i cultural d’Ontinyent i la Vall d’Albaida. Amb el Premi Roure els encoratgem a continuar endavant, de la mà de totes i tots”.

“Pel que fa a l’Ontinyent Club de Bàsquet, hem volgut reconéixer les ganes, l’esforç i la constància d’un projecte que va començar en 1999 dins els murs de CEIP Martínez Valls, gràcies a la inquietud de pares, mares i alumnat, i que ha acabat sent el referent del bàsquet d’Ontinyent i la comarca. Són moltes les generacions de joves que s’han format en els valors de l’esport en les seues diferents categories i equips. Amb el Roure Jove volem impulsar el club a continuar acumulant èxits i portant ben alt el nom d’Ontinyent, mantenint a la vegada l’essència de familiaritat, d’amistat, de projecte col·lectiu que naixent del poble pot arribar al més alt”, apuntava Calabuig.

Per la seua banda, la regidora i portaveu adjunta de Compromís per Ontinyent, M. Àngels Moreno, subratllava que “atorgar el Premi Roure a la Trajectòria en el Compromís 2023 al nostre company Rafa Beneyto ha sigut un moment molt bonic. Es tracta d’una persona compromesa amb el valencianisme polític, que ha participat activament del teixit associatiu de la nostra ciutat, com a president i tresorer d’AFAO i en les juntes directives del Cine Club Utiye, que ha sigut regidor de l’Ajuntament d’Ontinyent, i Director General de Tributs i Joc durant el Govern del Botànic. Un company del qui aprenem totes i tots, que sempre té la mà estesa per a treballar per col·lectiu, per diferents causes socials i pel progrés del País Valencià. En definitiva, un gran professional i una gran persona que tenim la sort de tindre en el nostre projecte polític”.

“Agraïm a totes les persones que ens han acompanyat un any més en els Premis Roure Valencià, per donar-nos el seu caliu en una vesprada i nit tan especials per a nosaltres. Açò ens encoratja a continuar treballant pel present i el futur d’Ontinyent i la Vall d’Albaida, de la mà de persones i entitats que lluiten incansablement pel mateix objectiu, i que són referents per a continuar endavant”, concloïa Moreno.