Nico Calabuig i M. Àngels Moreno es reunien el passat dimarts amb Pablo Gandia i David Ochoa, president i membre de “Punt i coma”, per tractar els propòsits de l’associació i la realitat existent a la comarca, i buscar formes de col·laboració

El passat dimarts tenia lloc a la seu de Compromís per Ontinyent una reunió de treball entre el portaveu Nico Calabuig, la regidora M. Àngels Moreno, i els membres de l’associació “Punt i coma” Pablo Gandia i David Ochoa. Durant la trobada es va comentar el punt de partida i objectius de l’associació, així com la situació actual a la Vall d’Albaida, el Comtat i l’Alcoià respecte als recursos disponibles i entitats dedicades a l’ajuda i la visibilització dels trastorns de la conducta alimentària (TCA). Aquest primer contacte també va servir per a acordar vies de col·laboració entre “Punt i coma” i Compromís per Ontinyent per facilitar la connexió amb altres institucions, la difusió de campanyes i altres tasques de suport.

El regidor i portaveu de Compromís per Ontinyent, Nico Calabuig, apuntava que “abans que res, volem agrair a Pablo Gandia, David Ochoa i totes les persones que estan participant a ‘Punt i coma’, la seua implicació i esforç per a portar endavant aquesta associació tan necessària. Visibilitzar els trastorns alimentaris, que ens poden afectar a qualsevol persona, i conscienciar sobre els factors que poden influir a l’hora de produir-los, és clau per a abordar amb més garanties aquestes situacions. Comptar amb un espai, com és el cas d’aquesta associació, que oferisca informació, interconnecte persones i aborde els TCA amb una visió més propera, permetrà ajudar a moltes persones de totes les edats. Des de Compromís per Ontinyent col·laborarem en la difusió de les campanyes i activitats, i mantindrem un contacte estret amb l’associació per tal de treballar propostes. Pensem que la política ha de servir per a donar resposta a problemes com aquest, que afecta a la salut de les persones de totes les edats, i especialment a la joventut”.

La regidora i portaveu adjunta, M. Àngels Moreno, assenyalava que “a més, també volem aprofitar la presència de Compromís en els diferents nivells de l’Administració, és a dir, la Mancomunitat de Municipis, la Diputació de València, les Corts Valencianes, el Consell de la Generalitat Valenciana i el Congrés dels Diputats, per aprofundir en eixes vies de col·laboració i suport. Ens hem posat a disposició del president de ‘Punt i coma’ i la resta de persones voluntàries per a organitzar reunions i trobades amb càrrecs de Compromís que puguen aportar la seua ajuda en altres àmbits i seguir fent créixer la tasca, propòsits i abast de l’associació”.

Per la seua banda, el president de ‘Punt i coma’, Pablo Gandia, exposava que “és necessari el suport dels partits polítics comarcals per a complir amb les nostres finalitats. Necessitem ajuda per tal que el nostre projecte arribe a oïdes de les principals administracions públiques i valoren les nostres propostes i la labor de sol·licitar la millora dels serveis locals relacionats amb aquesta malaltia. Aquest camí acaba de començar i és d’agrair la implicació i el suport rebut per part de Compromís per Ontinyent i el seu equip. Esperem poder arribar lluny en els nostres objectius i tractar aquests trastorns amb recursos públics dignes i de qualitat. Actualment és un assumpte que no s’escolta en aquesta zona i és molt important visibilitzar-lo”.