Nico Calabuig i Paloma Alberola han assenyalat que “des del principi vam reivindicar la necessitat de dignificar el servei de bus urbà municipal amb vehicles nous i més ecològics. Els vehicles anteriors han patit nombroses reparacions i en el moment d’assumir-los per part de l’ajuntament, fa un any i mig, l’empresa ja va destacar que estaven obsolets i trencats”

El grup municipal Compromís per Ontinyent ha valorat positivament la posada en marxa fa uns dies de dos busos de baixes emissions per al servei de bus urbà municipal d’Ontinyent. El regidor Nico Calabuig i la regidora Paloma Alberola han subratllat el caràcter prioritari que tenia aquesta necessitat per a Compromís per Ontinyent, motiu pel qual es va reivindicar la qüestió des de la posada en marxa del servei municipal. Complir aquesta reivindicació també va ser una de les condicions de la formació valencianista i ecologista per a votar a favor del pressupost municipal 2021.

El regidor i portaveu de Compromís per Ontinyent, Nico Calabuig, ha apuntat que “des del primer moment que es va plantejar la posada en marxa del servei municipal de bus urbà a Ontinyent, vam assenyalar la necessitat d’abordar urgentment la problemàtica dels vehicles amb què es prestaria el servei. Per això, en el Ple Extraordinari del 12 de desembre de 2019 vam demanar al govern municipal que es realitzaren les gestions per comptar amb uns vehicles dignes per al servei de bus urbà. En aquest sentit, ens sentim satisfets per observar com la nostra reivindicació, que era una necessitat prioritària, ha sigut escoltada”.

“Call recordar que, com ja vam denunciar en aquell moment, el propietari dels busos fins que es va produir la municipalització del servei assenyalava en una instància registrada a l’Ajuntament que els vehicles estaven obsolets i trencats. Per tant, més enllà de la bona notícia que suposava l’accés gratuït al servei, des de Compromís per Ontinyent vam manifestar la nostra preocupació per l’estat dels busos que anaven a utilitzar-se. Encara que van ser repintats per al nou servei, seguien sent igual de vells i contaminants”, ha manifestat Calabuig.

Per la seua banda, la regidora i portaveu adjunta, Paloma Alberola, ha insistit que “per a nosaltres el seguiment d’aquesta qüestió ha sigut una prioritat en tot moment. Fruit d’això és que entre les condicions que el nostre grup municipal va posar per a votar a favor del pressupost municipal de 2021 estava que s’adquiriren i posaren en marxa busos de baixes emissions que feren més còmode, eficient i ecològic el servei municipal de bus urbà. Una ciutat que va declarar l’Emergència Climàtica, a proposta de Compromís, no podia continuar emprant uns vehicles com els actuals per a prestar aquest servei”.

Alberola ha conclòs apuntant que “des de Compromís per Ontinyent seguirem fent una oposició útil, incidint les qüestions que fan millorar la nostra ciutat, reclamant que s’aborden de forma prioritària aquelles actuacions que ens fan caminar cap a una ciutat més sostenible i exigint que es tinga en compte el respecte a l’entorn en totes les accions del govern municipal”.