Nico Calabuig i Paloma Alberola han registrat un escrit sol·licitant la ubicació de la bandera LGTBI+ a la Plaça Major “per commemorar el dia de l’Orgull i visibilitzar que Ontinyent és una ciutat oberta i diversa, que no discrimina per raons de sexe, orientació sexual, identitat o expressió de gènere”

Aquest divendres, el grup municipal Compromís per Ontinyent ha registrat un prec dirigit al govern municipal en el qual sol·licita que a partir del pròxim dilluns 28 de juny, dia de l’Orgull LGTBI+, es penge del balcó principal de l’antic Ajuntament la bandera de l’arc de Sant Martí. El regidor Nico Calabuig i la regidora Paloma Alberola han destacat la necessitat de seguir participant activament en la lluita per la diversitat, i han fet una crida a La Vall ens Uneix i el Partit Popular a acordar la ubicació de la bandera a partir de dilluns i durant tota la setmana vinent.

El regidor i portaveu de Compromís per Ontinyent, Nico Calabuig, ha apuntat que “com cada any, és fonamental que Ontinyent se sume a la lluita i les reivindicacions dels drets de les persones lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals, intersexuals i altres, penjant la bandera de l’arc de Sant Martí al balcó principal de l’antic Ajuntament durant el Dia Internacional de l’Orgull LGTBI+. Ontinyent és una ciutat oberta i diversa, i una bona manera de demostrar-ho és amb la instal·lació d’aquest símbol, i també comprometent-se a continuar treballant cada dia per unes polítiques encaminades a garantir la igualtat en drets i erradicar qualsevol tipus de discriminació cap a les persones LGTBI+”.

Calabuig ha assenyalat que “malauradament, estem assistint contínuament a tota classe d’agressions a persones LGTBI+, una d’elles a València ciutat aquest mateix dijous. Agressions que són fruit de la intolerància i l’odi a la llibertat i la diversitat per part d’algunes persones. Cal que seguim treballant per educar i educar-nos com a societat en uns valors de respecte i defensa de la diversitat, i que no fem ni un pas enrere a l’hora de reivindicar els drets, la dignitat i la igualtat de les persones lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals, intersexuals i altres”.

Per la seua banda, la regidora i portaveu adjunta, Paloma Alberola, ha exposat que “enguany també és molt important tindre present el col·lectiu de persones trans, discriminat i agredit de moltes maneres. Cal que el govern de l’Estat siga valent i aprove una Llei Trans que defense el dret de les persones a ser i sentir lliurement. Una llei estatal que afronte el present i el futur i protegisca i reconega els drets de les persones trans. No podem continuar perdent el temps mentre estem parlant de drets bàsics, com el dret a existir amb llibertat i sense discriminació”.

Alberola ha conclòs subratllant que “aquestes reivindicacions han d’implicar des del poble més menut a l’Estat més gran. Enfront dels discursos d’odi i intolerància, les amenaces de l’extrema dreta, o les agressions físiques, psicològiques i tantes altres que pateixen les persones LGTBI+, cal posicionar-se amb claredat per la defensa de la diversitat, i continuar incorporant aquesta qüestió a tots els àmbits de la societat i la política. Perquè estem parlant de drets humans bàsics i irrenunciables”.