Aquest dilluns se celebrava una reunió telemàtica entre la vicepresidenta de la Generalitat Valenciana i Consellera d’igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, representants dels col·lectius de Compromís dels municipis valencians, i el grup Compromís a la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, per tal de tractar diferents temes relacionats amb els serveis socials i les polítiques inclusives.

El regidor i portaveu de Compromís per Ontinyent, Nico Calabuig, participava en aquesta trobada després d’haver traslladat per escrit a la vicepresidenta Oltra les necessitats i consultes del Departament de Serveis Socials de l’Ajuntament d’Ontinyent, amb qui s’havia mantingut contacte prèviament per part del grup municipal Compromís per Ontinyent.

Nico Calabuig valorava molt positivament la trobada, assenyalant que “ens ha permés parlar de primera mà amb la vicepresidenta de la Generalitat i companya de Compromís, Mónica Oltra, les necessitats i consultes dels Serveis Socials dels nostres pobles i ciutats, que sempre fan una tasca fonamental, que s’ha vist més intensificada encara des de l’inici de la pandèmia”.

Calabuig exposava que “dies abans de la reunió, vam mantindre contacte amb el Departament de Serveis Socials de l’Ajuntament, per tal de recollir les principals qüestions a tractar. Açò ens va permetre traslladar a la reunió temes com les implicacions del nou Contracte-programa sobre prestacions en matèria de serveis socials, o la necessitat de seguir millorant els terminis en qüestions com la dependència, els certificats de minusvalidesa o la Renda Valenciana d’Inclusió. També vam assenyalar la necessitat de trobar fórmules per poder agilitzar l’atorgament d’ajudes d’emergència social”.

“La nostra responsabilitat com a grup polític d’aquest Ajuntament és col·laborar amb tot allò que necessiten els departaments, i en aquest cas, canalitzar les demandes i consultes dels Serveis Socials, que són essencials per a la qualitat de vida de la ciutadania. Estem molt satisfets pel resultat de la reunió, i per poder contribuir a facilitar, encara que siga mínimament, la gran tasca que realitzen totes les persones que integren el Departament de Serveis Socials de l’Ajuntament d’Ontinyent, a qui informarem detalladament de tota la informació que hem rebut i seguirem rebent sobre les consultes presentades”, apuntava el portaveu de Compromís per Ontinyent.

Calabuig concloïa incidint en “el compromís de la vicepresidenta Mónica Oltra i totes les persones que han fet possible aquesta trobada telemàtica, ja que ens permeten tindre una veu activa a l’hora de tractar les necessitats que els col·lectius de Compromís detectem o recollim des dels municipis. Aquestes accions suposen una forma de fer política més participativa, de baix cap a dalt, centrada a afrontar els problemes del dia a dia de les nostres ciutadanes i ciutadans”.