Nico Calabuig i Paloma Alberola han presentat la moció que el grup municipal valencianista porta al Ple de juliol, on es reivindica la defensa de l’Atenció Primària i la Salut Pública, i es proposa la recuperació de la Regidoria de Sanitat i Salut Pública, que no ha sigut delegada en cap regidora o regidor aquesta legislatura

Aquest dijous, el regidor i la regidora del grup municipal Compromís per Ontinyent, Nico Calabuig i Paloma Alberola, han donat a conéixer en roda de premsa la moció que defensaran en el Ple Municipal Ordinari del mes de juliol. La proposta reivindica el suport i la protecció a l’Atenció Primària i la Salut Pública, i proposa la recuperació de la Regidoria de Sanitat i Salut Pública a l’Ajuntament d’Ontinyent, que aquesta legislatura no ha sigut delegada en cap regidora o regidor.

El regidor i portaveu de Compromís per Ontinyent, Nico Calabuig, ha assenyalat que “aquesta pandèmia ens ha demostrat una vegada més que el primer en la vida és la salut, i que sense ella la resta d’aspectes no poden funcionar. En aquest sentit, el sistema públic de Salut i totes les persones que hi treballen mereixen tot el nostre reconeixement, per la tasca realitzada des de fa mesos fins ara mateix. La moció que presentem incideix en la defensa de l’Atenció Primària i la Salut Pública, com a primers espais que contribueixen decisivament a fer-li front a crisis sanitàries com l’actual”.

Així mateix, Calabuig ha exposat que “la proposta que portem al Ple també planteja la recuperació de la Regidoria de Sanitat i Salut Pública, que no està delegada en cap edil de l’Ajuntament d’Ontinyent aquesta legislatura. En un moment on la pandèmia ha reafirmat el paper central de la salut i les cures en la societat, considerem necessària la creació d’aquesta regidoria a Ontinyent, dotar-la de rellevància i autonomia, i que siga un espai referent d’informació i educació en temes de salut pública i política de les cures, a més de l’òrgan interlocutor amb tot el teixit sociosanitari comarcal i supracomarcal del qual forma part la nostra ciutat”.

“La presència prioritària de la salut i les cures de les persones en el centre de l’acció política no pot ser una situació anecdòtica, sinó un eix fonamental. Per això, fa uns mesos vam iniciar els contactes per recuperar el Pacte per la Sanitat d’Ontinyent i la Vall d’Albaida i ara proposem recuperar aquesta regidoria delegada, que contribuiria a demostrar la importància de la salut com a pedra angular de l’acció política des de l’ajuntament de la nostra ciutat” ha afegit Calabuig.

Per la seua banda, la regidora i portaveu adjunta, Paloma Alberola, ha apuntat que “la moció incideix en l’Atenció Primària i la Salut Pública com a primer contacte amb el sistema de salut. Els i les professionals que la integren coneixen a la ciutadania que atenen de primera mà, i saben millor que ningú les seues necessitats. Reivindicar i reforçar aquest sistema és garantia de prevenció i de salut”.

“En eixe sentit, la moció incorpora diverses propostes encaminades a protegir l’Atenció Primària i la Salut Pública. Així, entre altres, es proposa demanar el reforç del personal, així com els recursos econòmics, materials i organitzatius; dotar els tres Centres de Salut de la ciutat dels recursos necessaris; reclamar al Govern d’Espanya la creació d’una entitat estatal de salut pública, contemplada en la legislació però inexistent actualment; o instar a la Conselleria de Sanitat a seguir aprofundint en campanyes informatives sobre la importància de la sanitat pública” ha explicat Alberola.

Paloma Alberola ha conclòs manifestant que “esperem el vot favorable a aquesta proposta per part dels grups polítics de La Vall ens Uneix i el Partit Popular. Considerem indispensable que l’Ajuntament d’Ontinyent, en representació de tota la ciutat, es posicione al costat de tot el sistema públic de Salut, i en aquest cas, reivindicant i defensant el reforç i la protecció de l’Atenció Primària i la Salut Pública, ja que són una de les claus per poder mantenir una sanitat pública digna i de qualitat, on la salut de les persones siga el centre de totes les decisions”.