“En democràcia és important escoltar les propostes de la ciutadania i els ajuntaments són l’administració més pròxima a les persones”

El plenari extraordinari de novembre va comptar com a única moció la presentada pel Grup Municipal Compromís a l’Ajuntament, sobre la jubilació anticipada. La moció que va presentar Compromís al Senat demana que es “realitzen les modificacions necessàries en la Llei General de Seguretat Social, aprovada per Reial decret legislatiu 8/2015, de 30 d’octubre, ja que considerem que afecta al voltant de 2000 jubilats i jubilades de la nostra ciutat. Les mobilitzacions continuen i en la passada assemblea la Coordinadora de la Vall d’Albaida per la Defensa del Sistema Públic de Pensions va acordar mobilitzacions a Ontinyent i Bocairent. Les concentracions per al 24 de novembre a les 12 del migdia seran a la plaça de l’Ajuntament i vénen a reforçar la convocada a València per al 18 de novembre. El tema afecta, i molt, a la ciutadania de la nostra comarca”, ha declarat el nostre portaveu Vicent Xavier Vila.

Compromís ha demostrat reiteradament que la democràcia és fer polítiques per a les persones i així ho demostra la moció que hem presentat sobre la jubilació anticipada, ja que afecta unes 2.000 persones de la nostra ciutat extrapolant dades generals de l’estat i del País Valencià, “a l’estat espanyol hi ha 800.000 persones afectades, al País Valencià 300.000 i en el cas d’Ontinyent al voltant de 2.000” ha manifestat Vila. “No entenem com hi ha partits que pensen que mocions d’este tipus no tenen cabuda al debat municipal. En democràcia és important escoltar les propostes de la ciutadania i els ajuntaments són l’administració més pròxima a les persones. És fonamental el reconeixement que les persones que han treballat més de 40 anys de les seues vides tinguen una jubilació digna sense cap tipus de reducció”, considera el nostre portaveu municipal i així ho va manifestar el passat plenari.

Aquesta moció va estar presentada pel nostre senador, Carles Mulet, en octubre d’enguany i aprovada per la cambra estatal. La nostra regidora, Lídia Chafer, ha manifestat al respecte “celebre que aquesta moció de la coalició ha prosperat al Senat. Perquè així la jubilació anticipada deixarà d’estar tan penalitzada al nostre país”. En el mateix sentit Vila assegura que “és molt important que des dels pobles es faça arribar al Govern de l’Estat la preocupació que la ciutadania té per garantir un sistema de pensions digne. Cal fer política de baix cap a dalt, pensant amb les persones afectades per les decisions als despatxos”.

Vicent Xavier Vila, portaveu, i Lídia Chafer, Regidora del Grup Municipal Compromís per Ontinyent