Nicolau Calabuig, portaveu comarcal de Compromís: “Ontinyent acull la primera Convenció del Tèxtil Europeu que se celebra a l’Estat espanyol. La capital de la Vall d’Albaida, epicentre del tèxtil europeu i valencià, també amb la construcció del Museu amb mig milió d’euros aprovat per la Generalitat”

Ontinyent s’ha convertit aquest dimecres en la capital europea del tèxtil gràcies a la 7a convenció Euratex, dedicada a la cooperació interregional com a motor per a la modernització industrial del sector.

El tema escollit coincideix fil per randa amb la línía marcada en la Conselleria d’Economia Sostenible, encapçalada pel valencianista Rafa Climent, de modernització del teixit productiu valencià, apostant per la reindustrialització, la internacionalització i la formació, escoltant a totes les veus de tots els sectors, com el tèxtil.

El conseller Climent ha volgut “felicitar públicament a Euratex, al Consejo Intertextil Español, a Texfor, Confederación de la Industria Textil i, per descomptat, a Ateval, per l’excel·lent organització d’aquest important esdeveniment, amb el qual la Conselleria ha col·laborat de manera decidida.”

Ivace i ATEVAL signen un conveni de col·laboració per a la celebració de la convenció d’Euratex 2018

El conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball i el president d’Ivace, Rafa Climent, i el president de l’Associació d’Empresaris del Tèxtil de la Comunitat Valenciana (ATEVAL), Càndid Penalba, han signat un conveni per a la coorganització de la celebració a la Comunitat Valenciana de la convenció anual de la Confederació Empresarial Europea de la Indústria Tèxtil i Confecció-Euratex 2018.

La convenció se celebrarà durant el 24 i 25 d’octubre a Ontinyent i València. La dotació econòmica que aporta l’Ivace per a la celebració de la convenció s’eleva a 15.000 euros.

La signatura d’aquest conveni suposa el compromís d’ATEVAL i la Conselleria en el conjunt d’accions d’interés comú que es potencien des de la Xarxa Europea de Regions Tèxtils (Regiotex), com també en les plataformes específiques vinculades a l’RIS3CV, i té com a objectiu contribuir al desenvolupament econòmic i social del sector tèxtil a la Comunitat Valenciana, a través del reforçament i el suport a la participació directa d’empreses i entitats representatives valencianes en les línies estratègiques sectorials de la Unió Europea en competitivitat i I+D+i.

La celebració de la convenció anual europea a la Comunitat Valenciana comporta la mobilització de recursos amb una alta especialització sectorial i tècnica d’entitats públiques i privades dels membres i països representats, a més del contacte permanent en organitzacions de clústers territorials, xarxes comercials, centres tecnològics, xarxes comercials, parcs científics i altres entitats que es beneficien directament o indirectament de les accions derivades de la realització d’aquestes jornades.

La Convenció Europea 2018 de la indústria tèxtil, que se celebra per primera vegada a Espanya, té com a objectiu en aquesta ocasió tractar sobre la modernització industrial del sector tèxtil comunitari i la cooperació entre regions tèxtils europees. Hi assistiran representants de 21 països europeus amb producció pròpia del tèxtil confecció.

El conseller, que ha assistit amb la directora de l’Ivace, Júlia Company, ha destacat “el compromís de la Conselleria amb el sector tèxtil i la importància de protegir ATEVAL per a aquesta convenció important, perquè convertirà la Comunitat Valenciana en referent i en particular Ontinyent en la capital europea del tèxtil”, ha destacat.

El tèxtil-confecció europeu el conformen 177.000 empreses, 1,7 milions de treballadors i una facturació de 171.000 milions d’euros. Espanya és el 6é país en el rànquing tèxtil dels països representats amb una xifra de negoci de 8.005 empreses i 128.100 treballadors i 10.371 milions de xifra de negoci, i la Comunitat Valenciana representa un 20 % de valor de tot el conjunt espanyol.

El Consell destina 500.000 euros per a la implantació definitiva del Museu Valencià del Tèxtil a Ontinyent

El Consell ha aprovat un conveni amb la Fundació del Museu del Tèxtil de la Comunitat Valenciana per a finançar els projectes i actuacions prèvies necessàries per a la transformació de l’entorn de l’antiga fàbrica de filats i teixits Manuel Revert, situada a Ontinyent, en el Museu Tèxtil de la Comunitat Valenciana.

Per a dur a terme aquest conveni, la Generalitat destinarà 500.000 euros a la Fundació del Museu del Tèxtil de la Comunitat Valenciana per a la implantació definitiva del Museu Tèxtil de la Comunitat Valenciana.

La Generalitat i aquesta fundació estan interessades a col·laborar per a transformar l’entorn de l’antiga fàbrica de filats i teixits Manuel Revert d’Ontinyent en el Museu Tèxtil de la Comunitat.

Amb aquest objectiu es pretén que siga un projecte obert a tota la ciutadania, que conjugarà la disposició física de l’espai, la possibilitat d’exhibir peces antigues del sector tèxtil, la creació d’un àmbit d’impuls per a la indústria 4.0, el desenvolupament sostenible, l’eficiència energètica i la producció intel·ligent en el clúster tèxtil de la Comunitat Valenciana.

A més, la Generalitat, com a patró de la fundació, té la voluntat de contribuir a la implantació definitiva del Museu Tèxtil de la Comunitat Valenciana, així com a la gestió del futur museu.

En aquest sentit, aquest conveni inicia el camí en què es materialitzaran estudi, la conservació, la restauració, la cerca, la promoció i la difusió del patrimoni valencià relacionat amb l’activitat tèxtil.