Nicolau Calabuig i Serna
Candidat a l’Alcaldia d’Ontinyent i Portaveu municipal de Compromís

La setmana passada, l’assemblea local de Compromís per Ontinyent va decidir confiar-me novament la responsabilitat de ser candidat a l’Alcaldia d’Ontinyent per a les pròximes eleccions municipals del 28 de maig de 2023. Per això, vull començar agraint de tot cor als meus companys i companyes el seu suport unànime, així com l’oportunitat que em brinden per encapçalar un equip i un projecte de canvi en positiu per a la nostra ciutat. Sense ells i elles, res de tot açò seria possible.

Malgrat tots els moments difícils que hem viscut durant estos anys, tinc moltes ganes i il·lusió per contribuir a la construcció d’un futur més esperançador per al nostre poble. Assumisc esta responsabilitat amb humilitat, però també amb coratge i determinació, perquè crec que compte amb la preparació i l’experiència necessària per a posar-la al servei de la gent d’Ontinyent.

Ho faig per convicció, perquè estime la nostra ciutat i estic disposat a seguir deixant-me la pell per millorar-la dia a dia junt amb un bon equip. A pesar de les conseqüències de l’aclaparadora majoria absoluta que actualment governa a Ontinyent, nosaltres no ens hem rendit en cap moment. Prova d’això és que, en quatre anys a l’oposició, hem treballat i presentat més de 120 iniciatives a l’Ajuntament en forma de mocions, propostes, precs i preguntes. I ho hem fet sempre pel bé d’Ontinyent, amb una actitud constructiva, disposada a sumar per poder avançar.

Però, malauradament, això no és suficient per a oferir les respostes adients als reptes majúsculs que té la nostra ciutat. Per eixe motiu, ara volem créixer, volem ser-ne moltes més per poder liderar un nou govern municipal de progrés. I farem el millor equip amb l’objectiu d’aconseguir un govern que treballe per totes i tots. Amb les portes obertes al diàleg i la cooperació, escoltant les persones i prioritzant els recursos allà on més falta fan, en solucionar els problemes reals.

Crec fermament que una altra manera de fer política municipal és possible i necessària. Necessitem un nou govern municipal que afronte les assignatures pendents que té Ontinyent. Un nou equip que vaja més enllà de l’aparença i atenga també les realitats incòmodes en matèria de rehabilitació i regeneració urbana, mobilitat i sostenibilitat, equilibri social entre barris, diversificació de l’economia local, inclusió social, igualtat i diversitat, oportunitats per a la joventut, sanitat i salut pública, participació ciutadana, foment cultural i esportiu, educació, vertebració comarcal i capitalitat de serveis, entre d’altres. I per a fer tot això, et necessitem a tu.

Per avançar en este camí encoratjador i exigent, vull treballar amb totes i tots vosaltres. Perquè quantes més persones siguem, més força tindrem per canviar aquelles coses que cal millorar. Perquè només si totes i tots comptem podrem fer d’Ontinyent la ciutat que volem i mereixem.