La moció de Compromís per Ontinyent no va eixir endavant pels vots en contra de La Vall ens Uneix, qui va afirmar que la Policia de Barri continua funcionant com abans, contra el criteri de tot el teixit veïnal i representants sindicals policials

Aquest dijous quedava rebutjada la moció presentada pel grup municipal Compromís per Ontinyent, en la qual es proposava la recuperació de la Policia de Barri i l’ampliació de la plantilla de Policia Local d’Ontinyent. La proposta va comptar amb dos vots favorables del regidor Nico Calabuig i la regidora M. Àngels Moreno, una abstenció del Partit Popular i setze vots en contra de La Vall ens Uneix. La moció havia estat treballada amb representants sindicals del cos de Policia Local i recollia una reivindicació unitària de tot el teixit veïnal dels barris, disseminat i urbanitzacions d’Ontinyent.

En paraules del regidor i portaveu de Compromís per Ontinyent, Nico Calabuig, “lamentem l’actitud de la majoria absoluta de La Vall ens Uneix a l’hora de debatre i votar aquesta proposta en positiu, que naix també de la reivindicació veïnal. Ens han deixat una intervenció plena d’excuses i que afirma que el servei continua prestant-se com abans, fet que contradiu les paraules de les associacions veïnals al complet i dels mateixos sindicats policials. A més, considerem innecessari el to de menyspreu que ha rebut una proposta treballada de forma propositiva i fonamentada en xifres i arguments. Una vegada més, la majoria absoluta impedeix una millora en els serveis que es presten des de l’àmbit municipal, pel simple fet de ser una proposta nostra”.

“No obstant això, des de Compromís per Ontinyent continuarem treballant per la recuperació de la Policia de Barri, ja que és una proposta prioritària per a la seguretat de proximitat als nostres carrers, a més d’un mandat del teixit veïnal. Per altra banda, el vot en contra a treballar per ampliar la plantilla, quan és evident que està decreixent en els últims anys, ens sembla sorprenent. Recuperar la Policia de Barri o la vigilància del disseminat, així com augmentar el número d’agents de les patrulles de carrer en el nucli urbà, són necessitats fonamentals des del nostre punt de vista. Resulta preocupant que no ho considere així el regidor de Policia Local”, ha exposat Calabuig.

El portaveu ha conclòs subratllant que “continuarem insistint en la recuperació d’un servei capaç d’oferir una vigilància més propera a la ciutadania i més pedagògica, així com l’ampliació d’una plantilla que ha d’abordar moltes necessitats amb pocs efectius. Esperem, pel bé d’Ontinyent, que el govern municipal deixe de banda en algun moment el seu partidisme i accepte les propostes en positiu que treballem des de Compromís per Ontinyent junt amb altres agents socials. El benefici redundarà en les ontinyentines i ontinyentins”.