En la trobada entre el grup polític encapçalat per Nico Calabuig i la junta de l’Associació Veïnal es van tractar temes com la necessitat d’un centre cívic per al barri, la prioritària reurbanització del carrer José Simó Marín o els usos futurs de l’actual edifici de l’Hospital

El passat dijous se celebrava una reunió de treball entre Compromís per Ontinyent i la junta de l’Associació Veïnal del barri de Sant Josep, per tal d’analitzar els dos primers anys de Legislatura a l’Ajuntament d’Ontinyent i comentar diferents demandes i necessitats del barri. Les principals conclusions de la trobada van ser la necessitat d’un centre cívic estable i suficientment gran per a Sant Josep, la reurbanització del carrer José Simó Marín i l’obertura del debat sobre quins usos donar a les instal·lacions de l’Hospital General d’Ontinyent una vegada estiga en funcionament el nou Hospital.

En paraules del regidor i portaveu de Compromís per Ontinyent, Nico Calabuig, “valorem molt positivament aquesta reunió de treball mantinguda amb l’Associació veïnal de Sant Josep. En aquest cas, el barri té unes necessitats que cal continuar treballant. Un exemple és el centre cívic per al barri. A hores d’ara el govern municipal està treballant en la qüestió, però cal seguir agilitzant els tràmits per garantir que es puguen fer les activitats que s’ofereixen al centre. Així mateix, és important contemplar aquesta necessitat a llarg termini, ja que un centre cívic ha de ser un espai estable, referent al barri, i amb unes prestacions i grandària suficients per a donar vida a través d’iniciatives diverses a tots els seus usuaris i usuàries”.

“Així mateix, la reurbanització del carrer José Simó Marín és una necessitat prioritària per al barri de Sant Josep. Aquest carrer agrupa diferents serveis que el converteixen en un punt cèntric. A hores d’ara continua tenint una fisonomia complexa per als vianants. Per tant, cal treballar en la línia de recuperar l’espai per a les persones, fer més amable l’entorn, i tot això buscant les alternatives d’estacionament que cobrisquen les necessitats del veïnat i milloren aquesta qüestió”, ha apuntat Calabuig.

Per altra banda, Helena Gandia, representant de Compromís per Ontinyent en el Pacte per la Sanitat, explicava que “l’Associació Veïnal també ens ha traslladat la importància d’abordar el debat sobre els usos futurs dels edificis de l’Hospital General i el Centre d’Especialitats. Aquestes instal·lacions estan plenament integrades en el barri, i una vegada es pose en funcionament el nou Hospital, caldrà analitzar quins són els usos més adequats i profitosos per a seguir donant vida a la zona i comptant amb serveis per a la ciutadania”.

“Agraïm sincerament l’acollida i la predisposició que ha tingut amb nosaltres la junta de l’Associació Veïnal de Sant Josep. El contacte fluid i directe amb el teixit associatiu i veïnal de la nostra ciutat és fonamental per a seguir aportant propostes i escoltant les reivindicacions, problemes i necessitats que tenen els ontinyentins i ontinyentines. Les associacions saben que ens tenen sempre a la seua disposició per seguir treballant amb l’objectiu de millorar la vida de les persones a tots els barris de la ciutat”, ha conclòs Nico Calabuig.