El regidor Nico Calabuig i la regidora Paloma Alberola han assenyalat que “el nostre suport al Pressupost està condicionat a l’aposta per la inversió social, l’impuls de l’economia local i el foment d’una ciutat sostenible. El moment actual exigeix un exercici de responsabilitat i la capacitat d’arribar a acords entre totes i tots pel bé d’Ontinyent”

Aquest dijous s’ha celebrat una roda de premsa al Palau de la Vila en la qual s’ha anunciat la voluntat de totes les forces polítiques representades a l’Ajuntament d’Ontinyent d’aprovar per unanimitat el pressupost municipal de l’any 2021. El regidor i portaveu de Compromís per Ontinyent, Nico Calabuig, ha participat en la convocatòria i ha confirmat el suport del grup municipal a aquest pressupost que conté reivindicacions de la coalició valencianista, d’esquerres i ecologista.

Després de la roda de premsa, el portaveu Nico Calabuig ha assenyalat que “hui és un bon dia per a Ontinyent, ja que estem demostrant que una altra manera de fer política és possible, que per a fer oposició no cal dir ‘no a tot’, i per a governar no cal imposar cadascuna de les decisions. En temps de dificultats com l’actual la cooperació política ofereix certesa i confiança a les persones, les famílies i les empreses d’Ontinyent, que estan passant-ho malament en la salut, l’economia i la vida a conseqüència de la pandèmia. El context actual exigeix, més que mai, responsabilitat, i demostrar la capacitat d’arribar a acords positius pel bé d’Ontinyent”.

Calabuig ha apuntat que “és el govern local qui té majoria absoluta i confecciona el pressupost municipal. Per tant, aquest no és el nostre pressupost al 100%. No obstant això, valorem positivament la incorporació de diverses partides que responen als eixos que nosaltres defensem, que són les inversions socials, el foment de l’economia local i la transició cap a l’urbanisme sostenible”.

“En aquest sentit, trobem al pressupost l’aposta per millorar i posar en valor el riu com a pulmó verd de la ciutat, l’adquisició dels dos nous busos urbans de baixes emissions que hem reclamat en l’últim any, els carrils cicloturistes, així com projectes de recuperació del patrimoni, com la restauració de la muralla dins l’estratègia EDUSI, i altres inversions pendents que hem reivindicat des del principi de la legislatura, com la reforma del Carrer Sant Antoni, votada per la ciutadania en edicions anteriors d’Ontinyent Participa” ha manifestat Calabuig.

Per la seua banda, la regidora i portaveu adjunta, Paloma Alberola, ha destacat que “valorem que la negociació amb el govern municipal haja sigut fructífera i s’hagen incorporat altres reivindicacions que reclamàvem des de Compromís, de xicoteta despesa econòmica, però que considerem importants per a Ontinyent i la seua gent, com la creació de la parada de bus urbà al Col·legi d’Educació Especial Vall Blanca, el manteniment de la partida d’inversions de 6.000 euros per a l’Arxiu Municipal i la redacció del projecte per a l’accessibilitat de l’antic Ajuntament”.

Alberola ha exposat que “a més, ens sentim copartícips de la contribució essencial de la Generalitat Valenciana al progrés d’Ontinyent amb els més de 9 milions d’euros en inversions, gràcies al compromís del Botànic amb la nostra ciutat, a través del Pla Edificant o la inversió en Serveis Socials, entre altres”.

Des de Compromís per Ontinyent han conclòs remarcant que “el nostre suport a aquest projecte de pressupost municipal per al 2021 no és un xec en blanc. Es tracta d’un exercici de responsabilitat condicionat al compliment del pressupost. El nostre vot favorable no significa abandonar la nostra tasca d’oposició constructiva, sinó tot el contrari. Seguirem amb la nostra obligació de fiscalitzar l’acció de govern i d’actuar com a palanca de canvis amb propostes que continuen fent progressar Ontinyent”.