El Grup Polític Municipal Compromís per Ontinyent ha presentat aquest dimecres un escrit dirigit a l’alcalde d’Ontinyent, en el qual li pregunta sobre les conseqüències de l’eliminació de la Comissaria de la Policia Nacional a Ontinyent que pretén el Govern espanyol.

Des de la coalició valencianista, el regidor i portaveu Nico Calabuig, ha assenyalat que “instem a l’alcalde Jorge Rodríguez a aclarir com afectaria a la ciutadania d’Ontinyent l’anunci realitzat esta setmana per la Delegació del Govern, segons el qual la Comissaria d’Ontinyent desapareixeria i passaria a unificar-se amb la de Xàtiva”.

En aquest sentit, Calabuig remarcava que “volem saber si això implicaria una reducció dels efectius que garanteixen la seguretat ciutadana. De la mateixa manera, volem conéixer si això suposaria que la ciutadania d’Ontinyent deixara de disposar de la possibilitat de fer tràmits com l’expedició de DNI o Passaport”.

El portaveu afegia que, en cas de donar-se aquesta situació, “ens trobaríem, una vegada més, amb la pèrdua d’un servei que ens posiciona com a capital de la comarca, i amb una situació que abocaria a la ciutadania d’Ontinyent i la Vall d’Albaida a haver de desplaçar-se a Xàtiva per poder fer-se el DNI o el Passaport”. Per això, recordava que “l’alcalde s’hauria de posar al capdavant de la reivindicació per evitar que, de nou, a Ontinyent i la Vall d’Albaida ens quedem sense un servei que mereixem com a ciutadanes i ciutadans”.

Així mateix, Calabuig demanava “a totes les forces polítiques municipals la màxima unitat en la defensa dels interessos de la ciutat i que, si cal, anem junts a reunir-nos on siga necessari per reivindicar allò que és just per a Ontinyent”.

Joan Baldoví traslladarà la reivindicació a Madrid

A banda de la presentació de l’escrit per via telemàtica, des de Compromís per Ontinyent han contactat amb el seu diputat al Congrés espanyol, Joan Baldoví, per tal que trasllade aquesta reivindicació a l’àmbit estatal.

El diputat ha fet seua la reivindicació de seguida, i en eixe sentit ha apuntat, a través d’unes declaracions, “el compromís de portar a Madrid la iniciativa proposada pels regidors d’Ontinyent Nico Calabuig i Paloma Alberola”.

Baldoví ha incidit en la importància de fer política útil, que consisteix en “defensar els problemes dels nostres pobles, de les nostres ciutats, defensar este problema d’Ontinyent, de la Vall d’Albaida”.

El portaveu Nico Calabuig ha agraït la implicació del diputat Joan Baldoví i ha destacat que “l’única força política que pot garantir la veu de la gent de la nostra terra a Madrid és Més Compromís”.