Des de Compromís assenyalen que “Rogoveanu i Ferri representen l’activisme incansable en dos àmbits imprescindibles com són la igualtat i la sostenibilitat”

Alina Gabriela Rogoveanu i Javi Ferri Llopis són les dos noves incorporacions independents a la llista de Compromís per Ontinyent per a les eleccions municipals del 26 de maig en la qual els primers llocs de la candidatura van ser elegits per primàries obertes amb una destacada participació.

Des de Compromís per Ontinyent destaquen que la candidatura que encapçala Nico Calabuig “és un gran equip renovat, plural, que combina joventut i experiència, i que inclou una gran representació del teixit associatiu de la ciutat, com així ho demostren les noves incorporacions.” I explicaven: “Alina Rogoveanu, Tècnica en Cures d’Auxiliar d’Infermeria, Tècnica d’Ajuda per a les Persones amb Situació de Dependència i promotora d’igualtat molt implicada en el món de la inclusió social i Javi Ferri, enginyer agroalimentari i agroambiental, esportista amb una gran trajectòria en diversos clubs locals i molt actiu en la lluita contra el canvi climàtic, representen l’activisme incansable en dos àmbits d’actuació que nosaltres considerem imprescindibles per al progrés d’Ontinyent: la igualtat i la sostenibilitat”.

Tal i com declarava la pròpia Alina Rogoveanu, “totes les persones tenim els mateixos drets, siguem com siguem. Eixe és el motiu de la meua implicació en la lluita pels drets humans, perquè entenc esta lluita com un pilar fonamental per transformar a millor l’entorn que ens envolta ”.

Per la seua banda, Javi Ferri afirmava: “la meua motivació per presentar-me a la candidatura és treballar per contribuir a que Ontinyent no es quede enrere en l’aspecte energètic i recupere el seu potencial agronòmic. També perquè crec que podem estar a l’altura del que significa ser la capital de la Vall d’Albaida”.

Des de Compromís per Ontinyent han volgut remarcar que s’ha configurat una candidatura potent, “que representa totes les sensibilitats, tant de la coalició com del món associatiu local i en la que destaquen les ganes i la voluntat manifesta de treballar pels ontinyentins i ontinyentines des del govern municipal”. En esta línia, l’alcaldable Nico Calabuig destacava “la gran il·lusió i les ganes de treballar que transmeten totes les persones que integren la llista, així com el nombrós grup que formarà les diferents comissions de treball, i que demostrarà que és possible millorar la vida de la ciutadania mitjançant unes polítiques municipals elaborades des de la participació i partint d’una mirada ampla de la realitat diversa de la ciutadania ontinyentina”.

PERFILS

JAVIER FERRI LLOPIS

Graduat en enginyeria Agroalimentària i Agroambiental per l’Escola Politècnica Superior d’Orihuela de la Universitat Miguel Hernández d’Elx. En l’actualitat, està cursant el segon any del Màster en Energia Solar i Renovables, del qual tan sols li resta el TFM enfocat a l’abastiment elèctric total d’una població en el territori valencià, provinent únicament d’energies renovables. De família marcadament esportista, sempre ha tingut l’esport com a forma de vida. Tant és així, que ha arribat a cursar tot tipus d’esports com tennis, futbol, bàsquet, arts marcials (Kung Fu, Judo, K1,Karate), curses populars, trails, triatlons, carreres d’obstacles, cal·listènia, crossfit, entre d’altres, havent format part de nombroses entitats esportives de la nostra ciutat com el club de triatló, la FEBO, el Martínez Valls Bàsquet, el Club Fon do Kan i actualment l’OCR AMICX.

Per la part de l’agronomia, té formació en agricultura ecològica, a més de dur endavant un hort ecològic al terme d’Ontinyent. Ha impartit més de 30 tallers a diferents instituts al llarg i ample de la geografia valenciana (Alcoi, Albaida, Altea…) sobre la importància de la biodiversitat, sobre com fer una bona extracció de les llavors tradicionals i explicant a l’estudiantat per quin motiu és tan necessària la sobirania alimentària per al futur del nostre territori . També és la persona encarregada de donar d’alta la séquia La Baronia davant la Confederació Hidrogràfica del Xúquer.

Durant l’estiu passat va estar becat amb la beca PEU (Programa d’Emprenedors Universitaris) recolzant la seua estància en Hongria durant 2 mesos, on va dur endavant diverses obres de parcs solars de 4 a 7 MW de potència per a l’empresa IMASD ENERGÍA. Forma part del grup de treball per part d’AVAESEN en el projecte de Smart grid (ciutat Intel·ligent) i actualment és promotor d’instal·lacions solars en residències domèstiques.

Pel que fa a la trajectòria associativa, forma part de la directiva de la Colla Ecologista l’Arrel des de fa quasi 2 anys com a vocal i és un dels principals gestors del Banc de Llavors d’Ontinyent. També forma part de l’Associació per la Conservació i Promoció de la Biodiversitat Agrària de la Comunitat Valenciana “Llavors d’Ací” i ha estat implicat com a representant de la mateixa en la Xarxa Estatal de Llavors. Actualment, està treballant conjuntament amb la Cooperativa d’Ontinyent i la Universitat Politècnica de València per tractar de potenciar el cultiu autòcton en perill d’extinció com és el nostre meló d’Or d’Ontinyent.

ALINA GABRIELA ROGOVEANU

Alina Gabriela Rogoveanu és d’origen romanés i viu a Ontinyent des de l’any 2006 amb el seu marit. És Promotora d’Igualtat de Gènere i actualment treballa impartint cursos, xarrades i tallers a centres educatius i associacions. Ha treballat durant molts anys en serveis d’ajuda domiciliària per tota la Vall d’Albaida, així com en residències per a persones majors. També ha participat de moltes activitats de voluntariat en diferents entitats del poble.

La seua formació estudiantil va començar amb el Cicle Mitjà de Tècnica en Cures d’Auxiliar d’Infermeria, per després continuar amb el de Tècnica d’Ajuda per a les Persones amb Situació de Dependència. Finalment, es va graduar en la primera promoció del Cicle Superior en Promoció d’Igualtat de Gènere a l’IES Pou Clar. A més, ha continuat formant-se en la inclusió de persones amb diversitat funcional i en l’àrea sanitària, amb cursos d’integració social, empoderament comunitari, i voluntariat en salut mental.

Actualment pertany a diferents associacions i col·lectius, tals com la Plataforma Feminista d’Ontinyent, els Encontres Feministes Intergeneracionals (EFI), l’Assemblea Conviure amb Diversitat, l’Associació de Romanesos d’Ontinyent, les Ames de Casa d’Agullent i Muntis. La seua filosofia és que “totes les persones tenim els mateixos drets, siguem com siguem”, per això es defineix com “una lluitadora pels drets humans que entén aquesta lluita com un pilar fonamental per transformar l’entorn que m’envolta”.