Ahir ens va visitar el diputat i portaveu d’Educació de Coalició Compromís a les Corts Valencianes, Josep Maria Panyella. Amb ell vam tindre l’oportunitat d’analitzar el catastròfic inici del curs escolar a què ens ha abocat la Conselleria d’Educació de la Generalitat. A la nostra ciutat, falten 5 places docents per cobrir i s’han fet efectives les supressions d’unitats escolars en l’escola pública que denunciàrem durant tot el curs passat. A més a més, el nostre Ajuntament ha hagut d’assumir, a banda del milió d’euros que destina anualment al manteniment dels centres educatius, un augment d’un 6% en les beques socials, per a compensar la falta d’ajudes per part de la Generalitat Valenciana a mans del PP. Açò suposarà una inversió de 1.020.000 € en educació per part del consistori municipal, com explicava el regidor d’Educació Pepe Pla.

D’altra banda, la visita del diputat Panyella també va servir per anunciar en una ASSEMBLEA OBERTA que el Grup Parlamentari Compromís a les Corts Valencianes ha presentat una PNL per tal d’aconseguir l’Escola Oficial d’Idiomes pròpia per a Ontinyent, ja que per població ens correspon tindre-la i a més, tal i com portem denunciant des de Compromís, any rere any un miler d’alumnes aproximadament es queden sense plaça a la nostra ciutat. Així mateix, també es van tractar reivindicacions històriques com el nou aulari del CEIP Bonavista o el nou Conservatori, infraestructures del tot necessàries per al correcte desenvolupament de l’educació en la nostra ciutat.

Un altre punt important de l’ASSEMBLEA OBERTA que vam tindre a la seu de Compromís va ser l’anàlisi global de l’inici del curs educatiu des d’una perspectiva valenciana. Les imatges que ens deixava el CEIP ciutat de Cremona d’Alaquàs amb la policia nacional desallotjant els pares i mares de l’escola quan estaven reivindicaven els drets socials que els corresponen ens transporta a temps en blanc i negre. La nostra democràcia no pot estar més corcada i maltractada pels qui ens governen i volen seguir governant-nos amb maniobres per a perpetuar-se en el poder. A més a més, en un dels 900 barracons que encara existeixen al País Valencià, una xiqueta es va desmaiar i va haver de ser atesa pels serveis sanitaris a causa de les altes temperatures. La situació de precarietat en què la Generalitat Valenciana ha submit l’ensenyament públic és inhumana. Es tracta d’un atac orquestrat contra la igualtat d’oportunitats de totes les persones, fruit d’uns polítics ineptes entestats en convertir els serveis públics en un negoci per a les empreses dels seus amics. Tampoc podíem deixar de banda l’altra estrella del començament acadèmic: l’aplicació de la LOMQE, la Llei Wert, que finalment ha resultat un fracàs total i absolut, donada la impossibilitat de portar a la pràctica una llei inaplicable que relegava assignatures com el valencià a la marginalitat i la no-avaluació, anteposant-ne la religió a una categoria superior. Finalment res d’això serà realitat i la llei ha quedat en paper mullat.

10616624_10203700414142658_6139676840516610635_n

No sabem si l’assignatura de Cultura Valenciana promoguda per la Consellera Maria José Català conté veritablement alguna cosa sobre la nostra cultura, tenint en compte que en el llibre sols es fa una referència a la nostra llengua, el valencià. Tal volta es tracte de fer cursets de paella i mascletaes…

Amb tot, no podem perdre l’esperança. Ja queden pocs mesos per al canvi valencià, un canvi que, no sense dificultats, posarà a les persones en el centre de la política i regenerarà la democràcia valenciana. I això serà possible si tenim un compromís amb l’alternativa que hem construït des de baix cap a dalt, si exportem la manera de governar els nostres ajuntaments i si fem que l’escola siga el centre de la societat. Sols així el futur dels valencians i valencianes serà millor que el present que patim.

NICONicolau Calabuig
Secretari de Joves amb Compromís d’Ontinyent