El Govern d’Ontinyent i la Plataforma “PROU” criden a la participació a la marxa que reunirà col·lectius de tot el Territori en defensa d’una educació pública i de qualitat

Una festa prèvia organitzada per les AMPES dels centres del barri de Sant Rafel reuneix 500 persones

La Plataforma “MILDENOU” d’extreballadors de RTVV ha confirmat que se sumarà a la Festa en Defensa de l’Educació Pública que tindrà lloc el proper 29 de març a Ontinyent, organitzada per l’Ajuntament amb la col·laboració de diverses entitats. En concret, representants de la Plataforma faran una de les quatre intervencions previstes a l’acte, al qual també parlaran membres del col·lectiu de Mestres Jubilats d’Ontinyent; la filòloga Tudi Torró (recent guanyadora del premi Vicent Ventura de la UV) i el periodista Vicent Partal. L’acte estarà presentat per l’experiodista de Ràdio 9 Reis Juan i l’estudiant David Mollà.

Des del Govern d’Ontinyent, tant l’Alcalde de la ciutat, Jorge Rodríguez, com el Regidor d’Educació, Pepe Pla, han fet una crida tant a la participació a esta festa (que tindrà lloc des de les 18:00 hores al Pàrking de la Sala Gomis) com a la Marxa Per l’Educació que, organitzada per la Plataforma PROU, partirà a les 17:00 des de la Plaça de la Concepció. Tots dos coincidien en assenyalar que “Davant els atacs que s’estan fent a l’educació només podem alçar la veu i reivindicar, perquè si callem de segur les retallades van a continuar”, destacaven.

Des de la Plataforma PROU, Silvia Urenya incidia en la necessitat “d’actuar junts front a aquests atacs. No té cap sentit actuar per separat quan el problema és el mateix per a tots. No volem cap supressió a les nostres escoles. Ara més que mai és el moment per a estar units i fer-hi front”, explicava. La Festa per l’Educació inclourà la participació de 15 cantants i grups musicals valencians entre els quals hi ha solistes com Paco Muñoz, Andreu Valor, el Tio Fredo, Hugo Mas o Toni el de l’Hostal, i de grups com ara Atzukak, Auxili, Saba Nova, Zero Coma, Mai Mai, La Marabunta o Tancats, entre altres. A més a més també hi aura tallers i xerrades.

Festa prèvia al barri de Sant Rafel amb més de 500 participants

De manera prèvia a la festa del proper 29 de març, el Parc de Sant Rafel d’Ontinyent acollia altra convocatòria reivindicativa en Defensa de l’Escola Pública organitzada per les comunitats educatives dels centres educatius públics del barri, a la qual van participar més de 500 persones. IES pou Clar, CEIP Bonavista i CEIP Rafael Juan Vidal van aconseguir unir els esforços de les comunitats “per traure al carrer tota l’energia positiva, conjuntament amb els projectes que cada escola portem endavant, perquè hem de mostrar tota la força necessària per defensar l’educació pública i de qualitat que volem”, destacaven des de les AMPES dels centres.

A la festa els assistents van poder gaudir de tot un seguit d’activitats: un concert a càrrec de Rodamóns Teatre; una bicicletada que va organitzar Ontinyent en bici; un cercavila amb xanques i gegants; tallers de maquillatges, tatuatges de genna i conta contes; demostracions dels balls tradicionals; un cuc de la diversitat; el teatre de titelles dels Gegants i Cabets; el bus dels camins escolars segurs; un photo call reivindicatiu; i una mostra gastronòmica i cultural realitzada per les mares i pares dels centres, que va servir per recollir diners per al fi de curs de les escoles. Els representants de les AMPES dels centres, Mari Carmen Peña, Joan Ramón López i Sayo Gandia, han valorat molt positivament l’experiència i han decidit consolidar-la per a futures edicions: “pensem que invertir en educació és invertir en futur, i les administracions també ho han de creure així”, destacaven.