COMPROMIS juntament amb la plataforma cívica “Salvem el tren” d’Ontinyent espera que continue la lluita

Els ajuntaments posen en marxa una comissió que demana una reunió urgent amb el Ministeri i la Generalitat i arbitrarà noves accions

Un total de 18 municipis de les comarques del Comtat, la Vall d’Albaida, i l’Alcoià, encapçalats pels alcaldes d’Ontinyent i d’Alcoi es van reunir ahir dilluns a Alcoi per fer públic el seu rebuig a la possibilitat de tancament definitiu de la línia fèrria Xàtiva-Ontinyent-Alcoi. Esta reunió es convocava amb caràcter urgent després de saber-se que els Pressupostos Generals de l’Estat no contemplen cap previsió d’inversió per a la línia, i que el Ministeri de Foment ha presentat el pla d’Infrastructures 2012-2024 també sense referència clara a aquesta actuació.

Des d’Ontinyent es destacava que “més enllà dels colors polítics, és moment de treballar colze a colze per reivindicar el que ens mereixem per dret”. D’aquesta manera, a la reunió d’ahir s’implicaven els alcaldes dels municipis d’Alcoi, Ontinyent, Agres, Muro, Alfafara, Albaida, Cocentaina, Benissa, Palomar, Atzeneta, Carricola, Benissoda, Almudaina, Montaverner, Fontanars, Bufali i el Ràfol de Salem, que van signar un manifest conjunt en defensa de la línia i van avançar en la pressa conjunta d’altres accions.

En aquest sentit, cal destacar que a la reunió es va constituir una comissió (formada pels ajuntaments d’Agres, Alcoi, Montaverner i Ontinyent) que arbitrarà mesures concretes, entre les quals s’inclou la sol·licitud d’una reunió urgent amb el Ministeri de Foment i la Generalitat Valenciana –les dues parts signants d’un conveni per la millora del tren 2009- a la qual es reivindicarà la línia i es demanarà explicacions a la manca de partides pressupostàries als Pressupostos Generals de l’Estat.

L’Alcalde d’Alcoi, explicava que “amb aquesta reunió conjunta volem donar un missatge molt clar: no anem a consentir el tancament de la línia, i anem a exigir amb tota la nostra força la millora del tren, perquè és una infrastructura clau per al nostre territori”. Per la seua banda, Jorge Rodríguez afegia que els municipis afectats “venim patint històricament un problema de comunicacions, i no deixarem perdre una via de vertebració de les comarques tan important com aquesta es llançe a perdre”, concloïa l’Alcalde d’Ontinyent.