El nou govern dona a conèixer els noms dels guardonats amb els premis que lliura l’Ajuntament amb motiu de la festa dels valencians

Ontinyent tornarà enguany a celebrar el nou d’octubre el propi dia 9 d’octubre, després de quatre anys als quals es celebrava en altres dates. Segons apuntaven, “açò, que no deuria ser cap novetat, sí que ho és, ja que l’anterior govern municipal optava per altres dates per a esta commemoració”. L’acte institucional que organitza l’Ajuntament aquest dia, i que serveix per lliurar els premis 9 d’octubre, amb els quals el consistori reconeix i agraeix la tasca realitzada per entitats o particulars, es farà enguany per primera volta al rehabilitat Palau de La Vila, “un emplaçament que li donarà a l’acte la solemnitat que es mereix, i al qual convide a tots els veïns i veïnes a acudir aquest dia”.

Les distincions d’enguany, acordades ahir a la Junta de Portaveus, seran per a Elías Sánchez Montero (a títol pòstum), Miguel Ramos Molina, Rafael Gandía Vidal, Robert Saïs Micó, Caixa Ontinyent, i el Club de Bàsket Martínez Valls. Els portaveus dels grups municipals de PSPV-PSOE (Rebeca Torró), Compromís (Josep Francés) i EUPV (Manuel Ruiz), acudien també a la roda de premsa, a la qual mostraven el seu recolzament als nomenaments anunciats per l’alcalde.

El portaveu del grup Compromís, Josep Francés, aprofitava també per a recordar “que el 9 d’octubre és el nostre aniversari com a poble valencià, es la nostra data de naixement com a poble, i des d’eixe punt de vista, recordar que a mes d’un dia festiu i de commemoració, és un dia de reivindicació, ja que tenim un dèficit fiscal a Espanya, paguem més del que rebem, i hem de reclamar el que es nostre, tenir autoestima i orgull de ser valencians”.

S’ afegia que el 9 d’octubre “és una data simbòlica que no s’hem de quedar sols amb el que significa, hem de passar a una etapa de major reivindicació social, per a que milloren les nostres condicions de vida i de treball”.

Els portaveus coincidien a expressar el seu desig de que la ciutadania participe en l’acte institucional del 9 d’octubre.