El grup municipal Compromís amb el regidor de Medi Ambient de l’Ajuntament, Fran Quesada, juntament amb alcaldia, han convocat als alcaldes de les localitats afectades per l’incendi de setembre de 2010 a una cimera que servisca per adoptar mesures conjuntes davant de l’actual situació de les serres dels seus termes municipals.

Segons explicava Fran Quesada, el primer contacte entre els representants municipals es va produir el passat cap de setmana a Agullent: “allí tots vam coincidir durant l’acte commemoratiu organitzat per la plataforma ciutadana “Cremats sense fils” en complir-se un any de la catàstrofe mediambiental que va assolar la serra d’Agullent i el paratge natural de Serra de l’Ombria-Pou Clar”.

Ara, l’Ajuntament d’Ontinyent ha convocat als alcaldes de les referides localitats per a poder posar en comú els projectes dels diferents consistoris, que permeten fer front a les conseqüències de l’incendi i estudiar possibles nexes de col·laboració per a la consecució d’objectius comuns en aquest sentit. Segons Quesada, “volem demanar a la Conselleria suport econòmic per a poder fer actuacions reals que ajuden a recuperar les serres de la desfeta mediambiental. L’administració autonòmica va prometre al seu dia mesures com la plantació d’un milió d’arbres i altres qüestions mostrant una voluntat d’actuació que per ara no s’està plasmant en fets i que no volem que caiga a l’oblit, perquè hem de restaurar l’ecosistema a la major brevetat possible”.

La reunió tindrà lloc dijous dia 15 de setembre a l’Ajuntament d’Ontinyent, i estan convocats els alcaldes d’Ontinyent, Albaida, Agullent, Bocairent i Benissoda, Alfafara i Agres.