La reunió de l’alcaldable Nico Calabuig i el seu equip amb entitats sociosanitàries s’ha centrat en la necessitat de recuperar la Regidoria de Sanitat, atendre i donar suport a les entitats, i reivindicar els recursos socials i serveis sanitaris a la ciutat

Aquest dilluns se celebrava a la Seu de Compromís per Ontinyent una reunió de treball entre el candidat a l’Alcaldia, Nico Calabuig, els Números 2, 3, 4 i 12 de la Candidatura, M. Àngels Moreno, Gabriel Portero, Helena Gandia i Javi Ferri, i nombroses entitats sociosanitàries de la ciutat. La trobada servia per a fer balanç de la situació actual i identificar diferents necessitats urgents a nivell municipal per a incorporar-les al programa electoral, com la recuperació de la Regidoria de Sanitat, un contacte més constant i fluid entre l’Ajuntament i les entitats, la reactivació del Consell de l’àmbit sociosanitari, més campanyes de sensibilització sobre la promoció de la salut i la inclusió, així com la permanència i increment dels serveis sanitaris a Ontinyent.

A la reunió assistien les entitats Inclou-TEA, ADIEM, Parkinson Benicadell, Fundació Trèvol, Muntis Oci Personalitzat, l’Associació de Malalts Cardíacs i Anticoagulats (AMCA), i l’Associació de Donants de Sang ‘San Vicente de Paúl’.

En paraules del candidat a l’Alcaldia d’Ontinyent i Portaveu Municipal de Compromís, Nico Calabuig, “aquesta trobada ens ha permés constatar que en la pròxima legislatura és urgent recuperar una Regidoria de Sanitat i Salut Pública a Ontinyent, capaç d’actuar com a vertadera interlocutora amb les entitats sociosanitàries de la ciutat, i donar-los el seu suport en la tasca tan valuosa que realitzen pel bé comú. Actualment les entitats se senten soles moltes vegades de cara a reivindicar les seues necessitats o presentar els seus projectes davant les diferents Administracions. Açò ha de canviar. La Regidoria ha de ser la referència, l’espai de proximitat que permeta escoltar, oferir ajuda personalitzada i coordinar les demandes i propostes de les entitats. A més, ha de tindre una connexió absoluta amb la Regidoria de Benestar Social, per a permetre aquest major impuls a l’àmbit sociosanitari”.

“Comptar amb aquesta Regidoria i dotar-la de contingut i recursos suficients també ajudaria a millorar el funcionament d’altres espais de diàleg i l’impuls d’accions i campanyes. Les entitats lamenten que el Consell Municipal que reuneix a les entitats sociosanitàries d’Ontinyent no estiga actiu a hores d’ara. Aquest espai, entés com un vertader entorn de diàleg, tindria un paper fonamental per a organitzar les necessitats del sector i donar-los resposta. Així mateix, tant la nostra candidatura com les entitats coincidim en la necessitat de desenvolupar polítiques municipals amb una mirada inclusiva i accessible en tots els àmbits, així com campanyes de sensibilització molt més constants i ambicioses sobre la promoció de la salut, i la inclusió real i efectiva en els diferents àmbits de la vida”, ha exposat Calabuig.

La Número 4 de la Candidatura i portaveu de Sanitat de Compromís per Ontinyent, Helena Gandia, ha subratllat que “també és fonamental continuar reivindicant, i treballant de manera constant, les necessitats d’Ontinyent i la Vall d’Albaida en matèria de serveis sanitaris, més encara amb la finalització del Nou Hospital. Per una banda, cal que treballem conjuntament per una millora de l’atenció, i la recuperació de tots aquells serveis que s’han prestat a la ciutat. Per altra, és necessari aprofundir en diferents mesures que permeten a l’arribada de més especialitats i serveis, a través dels incentius econòmics, la clarificació de places i altres decisions negociades amb la Conselleria de Sanitat. En aquest punt també és clau una Regidoria de Sanitat dedicada a treballar cada dia en aquests objectius”.

Gandia també ha assenyalat que “volem posar en valor la gran tasca que realitzen les entitats del teixit sociosanitari d’Ontinyent. Totes elles necessiten un major suport i impuls municipal, i açò es pot fer de moltes maneres. Una d’elles és facilitant, amb l’assistència tècnica que siga necessària, la gestió de subvencions i altres ajudes que puguen sol·licitar a l’Ajuntament o altres Administracions. Per altra banda, les entitats han de sentir-se sempre acompanyades per l’Ajuntament en les seues reivindicacions, en la presentació dels seus projectes o qualsevol altre context”.

“Agraïm a totes les entitats la seua participació en aquesta reunió tan productiva. Hi ha un treball molt gran a fer en l’àmbit sociosanitari de la nostra ciutat, a causa de la inacció i la deixadesa de l’actual majoria absoluta de l’Ajuntament en algunes qüestions bàsiques de gestió municipal. Hem pres nota de totes les demandes i situacions que ens han exposat les entitats, i ens hem compromés a treballar-les des del pròxim Govern d’Ontinyent”, ha conclòs Helena Gandia.