Compromís per Ontinyent ha anunciat els premiats de la XXIV edició, que incorpora com a novetat la creació del ‘Roure a la Trajectòria en el Compromís’, un guardó que reconeixerà anualment a persones del col·lectiu d’Ontinyent que han treballat pels valors i el creixement del projecte valencianista, progressista i ecologista a nivell local i comarcal

Aquest dijous, Compromís per Ontinyent ha donat a conéixer les entitats i persones guardonades en la XXIV edició dels Premis Roure Valencià, uns reconeixements que atorga la formació valencianista des de fa més de dos dècades a persones i col·lectius caracteritzats per la seua lluita, esforç i compromís en diferents àmbits de la societat local i comarcal.

Enguany, el Premi Roure recaurà sobre CEPIVALL, el Col·lectiu d’Esportistes Per a la Integració de la Vall d’Albaida. Pel que fa al Roure Jove, reconeixerà el grup de música ontinyentí, AUXILI. Com a novetat, s’atorgarà la primera edició del ‘Roure a la Trajectòria en el Compromís’ a una persona del col·lectiu d’Ontinyent, que serà anunciada en el mateix acte. L’esdeveniment se celebrarà la vesprada del divendres 28 d’octubre, i com sempre, hi haurà un posterior sopar de germanor. Pròximament s’anunciarà la ubicació de les dos activitats.

En paraules del regidor i portaveu de Compromís per Ontinyent, Nico Calabuig, “un any més celebrem els Premis Roure Valencià, una cita ja consolidada en el calendari de Compromís, de la ciutat d’Ontinyent i de la nostra comarca, que ens permet destacar la tasca de diferents persones i entitats en favor de la nostra societat, a més de gaudir d’una jornada festiva i reivindicativa”.

Calabuig ha assenyalat que “Considerem molt merescut el Premi Roure d’enguany per a CEPIVALL, ja que volem reconéixer la tasca integradora, de motivació i d’inclusió social per a les persones amb discapacitat de totes les edats que fa l’entitat a través de l’esport. La lluita per un major benestar social per a totes les persones, a més dels valors que transmet la pràctica esportiva, com el companyerisme o la millora de la salut, estan presents en el dia a dia de CEPIVALL. Amb el premi volem agrair tot el treball realitzat i encoratjar-los a continuar endavant”.

“Pel que fa al Roure Jove, creiem que és un any molt indicat per a destacar la trajectòria i mèrits del grup de música ontinyentí AUXILI. Enguany han tornat a fer-nos gaudir amb un nou disc, que han pogut presentar també amb un concert a Ontinyent. Mereixen aquest guardó per la seua lluita dalt i baix dels escenaris per la dignificació de la cultura, la nostra llengua, i la transmissió de valors de lluita per una societat més justa a través de les seues lletres. Amb el premi també volem agrair la seua reivindicació per la defensa d’un espai digne, en condicions òptimes i amb garanties per poder acollir concerts a la nostra ciutat. En definitiva, volem posar de relleu el seu compromís amb el País Valencià i amb Ontinyent, que defensen sempre, allà on van”, ha apuntat el portaveu.

Per la seua banda, la regidora i portaveu adjunta, M. Àngels Moreno, ha assenyalat que “enguany també hem volgut fer un pas endavant en aquests premis, desenvolupant una nova categoria, el ‘Roure a la Trajectòria en el Compromís’, orientat a reconéixer la contribució essencial de diferents persones al projecte ampli i divers que és Compromís per Ontinyent. En aquest cas, la persona guardonada serà anunciada el mateix divendres 28 d’octubre, en el transcurs de l’acte”.

“Un any més, vinculem aquests guardons al mes d’octubre, al voltant de la data del 9 d’octubre, per tal de sumar una activitat cultural, festiva i reivindicativa a aquest mes tan simbòlic per a les valencianes i valencians. És un acte obert al públic en general, i per tant, convidem a tota la ciutadania a acompanyar-nos el divendres 28 d’octubre en l’entrega de premis, i també sopar i passar una estona de germanor amb nosaltres”, han conclòs Moreno.