Nico Calabuig i Paloma Alberola han destacat la importància d’aquesta decisió, ja que “reforça una vegada més el compromís del Govern Valencià i la Conselleria d’Educació amb Ontinyent i les seues necessitats. Aquesta és una reivindicació històrica i el Conseller Vicent Marzà i tot el seu equip han treballat amb constància per a fer-la una realitat”

El grup municipal Compromís per Ontinyent ha valorat la notícia comunicada aquest dilluns pel Conseller d’Educació de la Generalitat Valenciana, Vicent Marzà, per a dotar a Ontinyent d’una nova Escola Oficial d’Idiomes (EOI) a partir del curs vinent. El regidor Nico Calabuig i la regidora Paloma Alberola han destacat la importància d’aquesta decisió com un pas més en la millora de l’oferta formativa d’Ontinyent i la comarca, i han traslladat personalment al Conseller l’agraïment pel treball realitzat per acomplir aquesta reivindicació històrica.

El regidor i portaveu de Compromís per Ontinyent, Nico Calabuig, ha assenyalat que “aquesta notícia suposa un pas endavant fonamental per a la millora d’Ontinyent i la Vall d’Albaida en l’àmbit formatiu. Poder comptar amb seu pròpia de l’EOI, que a més serà referent de la comarca en l’ensenyament de llengües, és donar resposta a una reivindicació històrica, que demostra la voluntat de la Conselleria d’Educació d’apostar per la millora constant de les nostres necessitats, i invertir esforços i recursos en la nostra comarca, que té un nucli de població de 90.000 persones, 35.000 de les quals viuen a Ontinyent”.

Calabuig també ha destacat que “aquesta nova seu de l’EOI reforçarà de forma molt positiva la capitalitat comarcal d’Ontinyent com a ciutat que aglutina diferents serveis d’àmbit local i comarcal. Així mateix, representarà una oportunitat més de seguir donant forma a un teixit formatiu valencià més repartit i descentralitzat, proper a les necessitats de la gent de la nostra zona, i que ajude a frenar el despoblament. Un repte fonamental per a Compromís, que afrontem amb treball i amb fets com aquest, que ens ajuden a avançar de manera constructiva en la reducció dels desplaçaments a altres poblacions com Xàtiva”.

Per la seua banda, la regidora i portaveu adjunta, Paloma Alberola, ha subratllat que “són els fets els que demostren la gran diferència en la forma de gestionar un àmbit tan important com l’educació que té l’actual Conselleria, amb Vicent Marzà al capdavant, respecte als governs anteriors. Com hem dit en diverses ocasions, quan Compromís governa, Ontinyent ix guanyant, i prova d’això és l’aposta indubtable i ferma de l’equip de Marzà per la nostra ciutat, no només amb aquesta nova EOI de la Vall d’Albaida, sinó també amb els més de 25 milions d’euros destinats per la Conselleria d’Educació a inversions en infraestructures educatives que està suposant el Pla Edificant a la nostra ciutat”.

Alberola ha conclòs apuntant que “des de Compromís per Ontinyent continuarem treballant perquè la nostra ciutat i tota la Vall d’Albaida continuen sumant serveis que milloren la qualitat de vida dels nostres veïns i veïnes. Seguirem sent altaveu de les reivindicacions i necessitats de la nostra gent i treballarem amb els companys i companyes de les diferents Conselleries per a fer-ho realitat”.