L’entrega dels guardons tindrà lloc el divendres 11 d’octubre a la plaça Sant Domingo, on posteriorment se celebrarà un sopar

Compromís per Ontinyent ha confirmat els guardonats de la XXIV edició dels Premis Roure Valencià, que seran la Colla Ecologista “L’Arrel” i el jove pilotari Ivan Esparza, conegut com a “Ivan d’Ontinyent”. La formació valencianista celebra així una edició més d’uns guardons que van començar en 1996 i que reconeixen a persones i col·lectius caracteritzats per la seua lluita, esforç i compromís en l’àmbit local i comarcal.

En el cas de la Colla Ecologista “L’Arrel”, el Premi Roure reconeix els 30 anys que el col·lectiu porta treballant en favor de l’ecologisme i la sostenibilitat a la nostra localitat, a través de multitud d’accions. Reforestacions, bancs de llavors, horts urbans, instal·lació i manteniment de caixes niu, aplecs, conferències, concentracions, i fins i tot la Mostra de Cinema de Medi Ambient d’Ontinyent (MOCMAO), són algunes de les moltes iniciatives i activitats portades a terme al llarg del temps per “L’Arrel”.

El regidor i portaveu de Compromís per Ontinyent, Nico Calabuig, assenyalava que “la tasca sobre el terreny i també en l’àmbit de la conscienciació i la informació fan de “L’Arrel” un col·lectiu indispensable i molt valuós per a la bona salut mediambiental del nostre municipi i els seus ecosistemes. Mai donarem prou les gràcies a tota la gent que desinteressadament ajuda al planeta, i per tant, ens ajuda a tots a viure en un entorn un poc més amable”.

Pel que fa al pilotari “Ivan d’Ontinyent”, el Premi Roure Jove reconeix el seu esforç, i projecció en el món de la pilota valenciana. Ivan Esparza va començar en aquest esport amb 10 anys, on ha tingut un ràpid creixement en poc temps, aconseguint en 2017 títols com la Lliga Promeses, la Lliga Juvenil i l’Individual sub-18, amb només 16 anys. També ha aconseguit, en 2018, el subcampionat en la Lliga 2, el primer lloc en el Campionat sub-23 per parelles, i ser campió individual sub-23. Junt amb tot açò, Esparza ha hagut de fer front a situacions complicades, com una greu lesió que va fer perillar la seua continuïtat en la pilota durant els seus inicis.

En paraules de Calabuig, “Ivan d’Ontinyent representa la força de la joventut, el coratge, les ganes de créixer i millorar cada dia. El món de l’esport sempre ens ofereix grans persones i Ivan és una d’elles. A més, és un orgull comptar amb un exponent així dins d’un esport tan nostre i estimat com la pilota valenciana”.

L’acte d’entrega dels guardons serà el divendres 11 d’octubre, a partir de les 20.30 hores, en la plaça Sant Domingo d’Ontinyent. Posteriorment, com ja és tradicional, tindrà lloc un sopar que tancarà la jornada festiva. Prèviament, el mateix divendres el Grup Polític Municipal de Compromís per Ontinyent celebrarà, a partir de les 19.00 hores, una Assemblea Oberta a tota la ciutadania, per a valorar els primers 100 dies de la legislatura 2019-2023 a l’Ajuntament d’Ontinyent.