La diputada al Congrés, Marta Sorlí, el Secretari de Justícia de la Generalitat, Ferran Puchades i la coportaveu de Compromís i secretària general del Bloc, Àgueda Micó, acompanyaran el col·lectiu comarcal en la seua cita anual al cim de la Vall

Ja s’apropa el 9 d’Octubre, Diada Nacional del País Valencià, i amb ell, l’acte anual per excel·lència del valencianisme polític a la Vall d’Albaida: l’Aplec del Benicadell, organitzat enguany per al proper diumenge 7 d’octubre des del col·lectiu comarcal de Compromís per la Vall d’Albaida.

En paraules del portaveu comarcal de Compromís, Nico Calabuig, “Enguany ens trobem a pocs mesos de les eleccions municipals i autonòmiques del maig del 2019, i per celebrar-ho i agafar impuls per als mesos d’intens treball que venen, comptarem amb la presència de la nostra diputada al Congrés, Marta Sorlí, del Secretari de Justícia de la Generalitat, Ferran Puchades, i de la Coportaveu de Compromís, Àgueda Micó.”

Segons afirmava Calabuig, l’acte polític que se celebrarà a la Casa del Guarda, tindrà un contingut festiu, “perquè commemorem el 9 d’Octubre, dia en què l’entrada de Jaume I a València dona lloc a la fundació del Poble Valencià, i dia en què els valencians i valencianes celebrem que som un poble singular i divers que s’alimenta de tots els accents i totes les procedències, un poble viu amb un gran futur per davant, que gràcies al canvi polític a la Generalitat pot mirar a l’horitzó amb més optimisme”, però també altament reivindicatiu, ja que “encara que el govern d’Espanya haja canviat de color polític, en part també gràcies a Compromís, nosaltres seguim treballant per la defensa dels interessos dels cinc milions de valencianes i valencians que ens mereixem un Tracte Just. Cal que perseverem en la demanda d’un finançament autonòmic just, que ens aporte el que ens correspon per poder atendre adequadament les necessitats de la nostra població i impulsar l’economia productiva per poder millorar el benestar de les persones i marcar-nos reptes més ambiciosos de futur.”

Com sempre, este meravellós dia de germanor i contacte amb la natura, començarà a les 9:00h amb l’eixida des de la Casa del Guarda, on s’iniciarà la pujada de la Senyera gegant cap al cim del Benicadell. Pel camí, hi haurà un descans per agafar forces amb l’esmorzar a la Cava, sobre les 10:30h. Seguidament, continuarà el trajecte fins arribar al cim, on es desplegarà la Senyera i hi haurà una estoneta per contemplar i gaudir de l’aire pur i les meravelloses vistes de la nostra comarca i comarques veïnes que ens regala el Benicadell.

Després, hi haurà un dinar de militants i simpatitzants (prèvia reserva) a Aielo de Malferit, on donarem suport als companys i companyes del nou col·lectiu local de Compromís.