La coalició valencianista ha presentat una petició al plenari ontinyentí per a demanar la dimissió de Camps, ja que la normativa actual no comtempla “poder retirar la condició honorífica d’expresident a qui ha incorregut en actes o comportaments impropis d’esta condició”

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament d’Ontinyent, Sílvia Urenya, ha demanat per registre d’entrada i en roda de premsa, a tots els grups amb representació municipal, la dimissió de l’expresident Camps; “volem instar el Sr. Francisco Camps Ortiz a renunciar com a membre del Consell Jurídic Consultiu”. Entre els acords als quals la portaveu local de la formació valencianista ha demanat el vot favorable de la corporació local estan: en un primer termini “instar les Corts a millorar la Llei de l’Estatut d’Expresidents per tal de regular els mecanismes de retirada de la condició d’expresident i tot el que comporta” i també “donar suport a les Corts en totes les mesures que tinguen per objectiu recuperar per als valencians i valencianes els diners desviats en casos de corrupció”.

Com ha argumentat Urenya “com que el PP a Madrid no ens roba bastant amb un finançament injust i totalment injustificat, el PP valencià ho remata robant-nos també a casa. I no ho diguem nosaltres, segons Ricardo Costa, Francisco Camps no solament està involucrat en el finançament il·legal del PP sinó que sembla que n’era un dels seus caps”. Des del partit valencianista no s’entén com “el PP ni ha demanat perdó als valencians ni ha tornat ni un sol euro robat. Hi ha persones vinculades a tota la trama corrupta que encara estan a les institucions. O siga que, a més d’haver-nos robat, ara els paguem un sou, secretària i cotxe oficial”. En el cas de l’expresident Camps “cobrant 140.000€ a l’any” com va afirmar Sillvia Urenya en roda de premsa.

La portaveu de Compromís a Ontinyent va acabar la seua intervenció preguntant directament als companys de corporació del Partit Popular de la nostra ciutat “els continua representant el senyor Camps?, Estan disposats a demanar als culpables dels casos de corrupció del seu partit que tornen els diners que ens han robat a tots els valencians, inclosos vostés?”.