A desembre vam fer públic l’acord entre Compromís per Ontinyent i el PSOE, pel qual a més del suport de Compromís al pressupost municipal del 2016 i l’acceptació del PSOE d’unes esmenes de millora, es decidia encetar una nova etapa de cooperació, que es concretaria amb una Delegació específica de relacions institucionals a favor del portaveu de Compromís. Joan ha anunciat que “aquesta delegació està feta, però no anem a assumir-la”.

Joan Gilabert afirma que “Compromís no ha variat la seua opinió inicial respecte de la proposta inicial del PSOE de repartir regidores per a tots els grups, prebendes que ni vam acceptar ni acceptem”.

Gilabert ha ressalta la voluntat de cooperació de Compromís argumentant que “el que si que vam demanar des de el primer minut era la possibilitat de cooperar amb el PSOE, donat que hem compartit govern a Ontinyent i el compartim en l’actualitat a la Generalitat i a la Diputació. Una proposta de cooperar com a socis, que semblava havíem acordat però que el dia a dia s’encarrega de desmentir. Cooperar com a socis no es ser –palmeros- del govern local. L’objectiu de la nova regidoria era millorar la interlocució amb el govern valencià i treballar conjuntament en tots aquells projectes que depengueren d’administracions supramunicipals”. Com s’ha dit en nombroses situacions des de Compromís busquem el ”interés general per sobre del interés partidista”.

Hi ha exemples que ens demostren que el PSOE no respecta la nostra voluntat de cooperar com a socis:

• Modificació LOTUP sancions urbanístiques: Malgrat la nostra implicació, cap gratitud.
  • Nou Hospital: l’assabentem pels mitjans de comunicació de la proposta de nova ubicació, hem demanat una convocatòria del pacte per la sanitat, i no en sabem res.
  • Recuperar el pla de minimització, és cert que el PSOE manifesta la seua voluntat de què la Mancomunitat recupere el pla, però també és cert que no volen ni sentir parlar de fer la planta a Ontinyent; a banda dels entrebancs que ens posen cada vegada que el regidor Fran Quesada vol accedir a informació local o comarcal de la situació actual.
  • Pla de re-industrialització, s’assabentem pels mitjans de comunicació de la reunió celebrada a Ontinyent, un pla de què suposem es voldrà la col·laboració de la conselleria d’economia productiva que gestiona Rafa Climent.

I així podríem donar molts altres exemples. Com ha afirmat Gilabert a la roda de premsa “sense comunicació, és difícil cooperar”.

Al mateix temps Joan Gilabert ha manifestat que “també és cert i honest dir que per poder cooperar i gestionar adequadament aquesta regidoria, el portaveu de compromís per Ontinyent deuria comptar amb el suport orgànic i institucional més enllà del col·lectiu local; circumstància que tampoc es dóna i que lamentablement no se supera”.

Per a Gilabert “ni el PSOE es creu aquest acord de cooperació, ni el portaveu de compromís compta amb el suport necessari per a assumir amb responsabilitat aquesta nova regidoria”.

És per això que hui Joan Gilabert ha anunciat la seua renuncia com a regidor i portaveu de Compromís per Ontinyent.

Joan Gilabert

Ontinyent, 20 de gener de 2016