La societat del segle XXI s’autoproclama avançada però en molts temes d’igualtat davant la diversitat social estem molt endarrerits. En breu, se celebra el Dia de l’Orgull Gay i és un moment important per a reconéixer que a aquesta societat li queda un llarg camí per a assolir la igualtat. És vergonyós com encara hi ha situacions del dia a dia en què el reconeixement de la diversitat sexual de les persones és motiu d’exclusió. No podem permetre que hi haja persones que hagen d’amagar la seua orientació sexual perquè la societat els considere “normals”.

La “normalitat” passa per assolir els valors de tolerància, igualtat i respecte que tota persona es mereix sense tindre en compte l’orientació sexual, política, religiosa, filosòfica o econòmica.

Per tant, reclamem de les administracions locals, autonòmiques i estatals un compromís, que adoptem també al nostre col·lectiu local, per a aconseguir un reconeixement de la diversitat sexual, dels drets de les persones LGTB:

1. El dret de les persones a viure en pau i en llibertat des de les diferents opcions sexuals.

2. La plena igualtat i lluita contra la discriminació per motius d’orientació afectivo-sexual.

3. Combatre la LGTBfòbia allà on es manifeste.

4. Reclamem el reconeixement del dret a l’adopció i la filiació conjunta de les parelles del mateix sexe equiparant-les a les parelles de diferent sexe.

5. Consideració de la infecció per VIH/sida com una vertadera qüestió d’Estat que afecta persones de qualsevol orientació sexual.6. Suport a la commemoració del Dia Internacional de l’Orgull LGTBI com a dia de reivindicació i reconeixement de la diversitat sexual i lluita a favor dels drets humans de les persones lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals i intersexuals.