Aquest segon compromís amb la ciutadania és una aposta per a replantejar la situació dels animals de companyia acollint-los en institucions públiques

El projecte que hui presentem és una petició important per a nosaltres, ja que demandem un respecte i un tracte digne als animals de companyia. Amb aquesta iniciativa estem segurs que contribuïm a generar una societat més justa i madura.

La proposta està elaborada amb la col·laboració estreta de protectores d’animals de la Vall d’Albaida i l’Alcoià, que són coneixedors de primera mà de la situació actual d’aquest problema a Ontinyent i a la comarca, i ens han ajudat a establir les condicions necessàries de dotació i funcionament del centre.

Segons dades de la Fundación Affinity, l’any passat a l’Estat Espanyol van ser recollits 141.835 animals de companyia: 108.303 gossos i 33.532 gats. La qual cosa permet estimar la taxa d’abandonament o pèrdua d’animals en 23 gossos i 7 gats recollits per cada 10.000 habitants.

Des de Compromís apostem clarament per “donar solució al greu problema d’abandonament d’animals de companyia i apel·lem a la responsabilitat dels ciutadans i ciutadanes. Davant de l’abandonament animal la millor solució és buscar-li una llar i aquest Centre és el pas previ per dur a terme aquesta activitat en condicions. Considerem que cal Incloure a la legislació l’obligació legal perquè els ajuntaments treballen amb protectores i així millorar el tracte animal.”

C__Users_Ana_Documents_PROJECTES_14-00_14-20_Centre acollida aniAmb l’avantprojecte realitzat està previst que al Centre d’acollida d’Animals es podrà donar atenció a 208 gossos i 40 gats, amb possibilitat d’ampliació. El Centre ocuparà uns 3.125 m2 d’una parcel·la de 27.630 m2.

Activitats que podrà desenvolupar el centre d’acollida:

• Acollida temporal de gossos i gats.
  • Control higiènic i sanitari, vacunació i atenció veterinària.
  • Aplicació de mètodes d’eutanàsia, segons legislació vigent, en casos de sofriment animal per accident, malaltia infecciosa o zoonosi.
  • Identificació de propietaris d’animals amb microxip, en col·laboració amb els corresponents organismes públics.
  • Inspeccions i redacció d’informes, en col·laboració amb la policia i els ajuntaments, amb tràmits administratius, decomís d’animals i denúncies.
  • Assessorament per tindre cura d’animals, normativa i legislació vigent relacionades. Informació sobre les obligacions que els propietaris d’animals de companyia tenen.
  • Formació de voluntariat i programes de sensibilització per a tindre de forma responsable als animals.
  • Foment de l’apadrinament.
  • Col·laboració amb diversos col·lectius que realitzen teràpies amb animals i ensinistrament de gossos coterapeutes.