Quelcom comença a tremolar, el canvi democràtic ja esta ací. Per primera vegada a Ontinyent es van a realitzar unes primàries que van a permetre als meus veïns i veïnes poder triar a una part dels seus representants que aspiren a governar l’ajuntament del poble. Les primàries han d’entendre’s com una plataforma ciutadana on qualsevol veí o veïna es pot apuntar per elegir els seus representants o ser triat per exercir eixa funció.

Una tasca important aquesta de realització de primàries, que s’enfronta al problema principal de la desafectació entre els ciutadans i la classe política; des de l’anomenada cooperativa de representació política, Coalició Compromís, fins a Compromís per Ontinyent, només hi ha un pas, un petit pas per a les diferents corrents de pensament de Compromís, i un gran pas per al benestar de la ciutadania. Un pas d’autonomia i independència als interessos externs, transparència total i un programa en permanent elaboració, per a transformar un sistema polític que és injust amb les persones.

Mereix la pena participar en les eleccions primàries d’un partit polític? Jo ja vote cada 4 anys? Són les preguntes que la gent ens fa habitualment durant el procés que començà amb l’aprovació del reglament de primàries que aprovarem el 7 de novembre. Jo ho tinc clar: SÍ. Si creus en la igualtat d’oportunitats de tots, en l’educació, en la sanitat universal, en les persones en definitiva, creus en Compromís, i tens el dret a triar. Un dret i fins i tot un deure davant dels demés, davant dels teus fills, dels teus nets. Sé que són horitzons molt amplis i aspiracions majors que hi ha que fomentar donada la situació politico- econòmica actual.

Per últim vull destacar i reconèixer l’esforç dels 7 candidats que s’han inscrit a les primàries locals, així com agrair l’interès de les vora 300 persones que finalment participaran amb el seu vot en la tria de candidats i candidates.

Democràcia es votar per poder decidir, sinó per a què preocupar-se.

José Vicente Belda
Membre de la Comissió de Primàries de Compromís per Ontinyent