Companyes i companys, deixeu que em presente. Em diuen Lídia Chàfer i sóc militant de Compromís al col·lectiu d’Ontinyent, que és la ciutat on visc ja fa més d’un any. Tinc 37 anys i trobe que estic preparada i en ganes per agafar responsabilitats, per a pegar una passa endavant i participar del projecte encoratjador que suposa Compromís per Ontinyent.

Tots estem d’acord en que calen més dones a la política, però no només per complir la llei de paritat de l’Estat, sinó perquè estic convençuda que és necessària la participació de totes i tots en la política, especialment és necessària la visió que les dones li podem donar a la gestió municipal i a la participació ciutadana.

Actualment sóc membre de la nova executiva local de Compromís, de la qual vull destacar el companyerisme i el foment del treball en equip que han fet que en decidira a presentar la meua candidatura a les primàries que es celebraran els propers 12 i 13 de desembre.

Vaig ser directora d’una banda de música, per tant sé el que és el treball en equip per a dur endavant un projecte encoratjador, que ajude a millorar un objectiu comú, buscant opcions, escoltant a la gent, tant de dins com de fora, persones implicades i no tant implicades, persones que ja han passat per l’executiva i que són una experiència que sempre hi ha que tindre en compte perquè com diu la dita ‘l’experiència és un grau’ i sempre aporten idees de millora.

Crec que cal implicar-se en les institucions per a donar veu a la protesta cívica, l’opinió de la gent i el treball de gestió en les institucions han d’anar de la mà per a que siguen efectives. Tots els sectors de la nostra societat han de ser escoltats i la política ha de ser el seu altaveu, estar al servei de les persones per a millorar les condicions de vida, a l’educació, l’economia, el treball just i digne per a tots. Com bé deia Adam Smith ‘ninguna societat pot prosperar i ser feliç si la majoria dels seus membres són pobres i desditxats’, així que ara ens toca lluitar per a que Ontinyent prospere, per a que siguem la societat que totes i tots volem.

Des de Compromís per Ontinyent ja s’està treballant per a complir una de les primeres frases de la Constitució, tota persona té dret a una vivenda digna, i jo vull continuar treballant en eixa línia, perquè per a fer una ciutat gran hi ha que millorar la condició de vida dels seus habitants i no deixar-los de la mà.

Insisteix en que com a dona, crec que és necessària la nostra implicació. Hem de tenir la nostra veu també a les institucions, participant d’elles. Compromís ens dóna l’opció, l’oportunitat d’expresar-nos, de donar el nostre punt de vista. De ser la continuïtat d’aquelles dones que lluitaren per la igualtat de les dones del futur, que sóm nosaltres i que deguem continuar eixa llavor. De res ens val parlar del que està mal, ens ha arribat l’hora d’actuar.

Ontinyent comença a eixir del abisme al que ens havien dut, renaix de les cendres com l’ave Fènix, i jo vull ser partícip d’aquest renaixement, vull col·laborar en el ressorgiment d’eixe Ontinyent que vaig conèixer fa 15 anys quant vaig començar a treballar ací i on vaig conèixer a molts dels meus amics actuals.

Des d’ací vos anime a que vingueu a votar els propers 12 i 13 de desembre perquè hem de donar veu al poble i al cap i a la fi, tu i jo, som el poble.