El proper divendres dia 11 de juliol, Compromís per la Vall d’Albaida ha organitzat el XVIII Sopar del Roure Valencià, en el qual es farà entrega dels Premis Roure Valencià, que des de 1996 atorgava el col·lectiu local del BLOC d’Ontinyent. Des de fa tres anys, aquest guardó ha passat a realitzar-se per part de la Coalició Compromís per la Vall d’Albaida en favor d’aquelles persones o entitats que es caracteritzen pel seu treball en àmbits com l’educació, la cultura, la política, el territori, l’economia o la recerca i la investigació a la nostra comarca.

De la mateixa manera, aquest any el col·lectiu de Joves amb Compromís de la Vall d’Albaida també s’ha volgut sumar a la convocatòria. Açò es materialitzarà amb l’entrega per primera vegada del Premi Roure Jove, que a partir d’ara es concedirà a aquelles associacions o persones que hagen fet una tasca digna de reconeixement en els àmbits dels moviments socials, la cultura, la llengua, l’economia, el territori, i especialment de l’associacionisme i l’activisme juvenils tant en els àmbits anteriors com en general.

En aquesta edició, el receptor del Premi Roure Jove serà el Col·lectiu Cultural “El Ganxo” de Benigànim, ja que, per als joves valencianistes d’esquerres i ecologistes de la Vall d’Albaida, “aquest any se’n compleixen 25 des que aquest col·lectiu començara a treballar per la cultura a la nostra comarca, i pensem que la seua trajectòria és digna de reconeixement per la seua defensa del valencià i de la difusió cultural a la Vall d’Albaida, sempre tenint en compte els interessos i les inquietuds dels i les joves”. A més, els Joves amb Compromís han volgut remarcar que “la creació d’aquest guardó és un granet de sorra més en el camí que la nostra organització va emprendre fa dos anys per tal de ‘fer comarca’, de vertebrar la Vall d’Albaida i promoure la nostra autoestima i reconeixement, i quina manera millor que posant en valor la tasca d’entitats que són un model, perquè treballen dia a dia amb aquesta finalitat”.

roda roure 2014