Ho anunciaven en roda de premsa el portaveu comarcal Joan Gilabert i el secretari dels Joves amb Compromís, Nico Calabuig, acompanyats de membres de Compromís i els premiats

La Coalició Compromís ha donat a conèixer els guanyadors del premi roure 2014. En paraules de Joan Gilabert: “enguany ha estat fàcil triar als guanyadors donat l’exemple que ha donat les dues AMPA en defensa de l’escola pública i en valencià amb totes les accions portades endavant, sobre tot el tancament de mares, pares, professores, professors, xiquetes i xiquets durant 70 dies lluitant contra la supressió d’unitats escolars”.

A la roda, també han anunciat el guanyador del “roure jove” que es lliura per primera vegada i que ha estat lliurat pel col·lectiu “El Ganxo” de Benigànim, “per tota la seua tasca en defensa de la cultura, la investigació, difusió i tradició valenciana, tant a nivell del seu municipi, com a la resta de la comarca” , segons explicava Nicolau Calabuig, secretari local dels joves amb Compromís.

Per la seua banda, els premiats tant del roure com del roure jove, han agraït la distinció i anunciat que assistiran demà al sopar de lliurament i han convidat a la ciutadania a assistir al lliurament, així com anunciat noves accions com l’acampada reivindicativa que faran amb la plataforma PROU els proper dies 16, 17 i 18 de juliol davant de conselleria d’educació.

L’educació, sanitat, habitatge, igualtat de gènere i justícia per a totes les persones, ha d’estar garantida a tots els àmbits de la nostra societat, si volem una societat unida i integradora, no podem seguir avançant cap a la desigualtat i per això cal seguir lluitant i aquest premi roure és un reconeixement a les persones i les entitats que segueixen lluitant.