Una altra demostració de força de la societat civil de la Vall d’Albaida s’ha celebrat a Bèlgida en la 27a Trobada d’Escoles en valencià que enguany s’ha repartit en tres pobles: Bèlgida, Otos i Beniatjar. L’acte més important ha estat la trobada de Bèlgida on milers de persones han dit un no rotund a les polítiques de la Conselleria d’Educació. Aquesta trobada ha estat organitzada per la Coordinadora de la Vall d’Albaida per la defensa i ús del valencià.

13806227825_a257e701bc_o

Una riuada d’indignació s’ha donat cita a la localitat de Bèlgida per a celebrar la festa de la llengua a les escoles però també per a protestar per l’arranjament escolar que ha ficat en marxa la consellera Mª José Català i que en aquesta comarca ha afectat les escoles Bonavista i Martínez Valls.

El passat 30 març es va celebrar a Beniatjar la presentació de la La Trobada de la Vall d’Albaida i del Premi Benicadell. Després, el dia 6 d’abril es lliuraren els premis Sambori a Otos i aquest dissabte s’ha desenvolupat aquesta multitudinària Trobada a Bèlgida on els participants han gaudit de nombroses activitats i actuacions, però sempre des del prisma de la protesta i la reivindicació d’una escola pública i en valencià.DSC_0041

El president de la coordinadora de la Vall d’Albaida, Josep Manuel Timor, ha mostrat la satisfacció pel resultat conjunt de la Trobada (Beniatjar, Otos, Bèlgida).
“És un reconeixement a l’escola de poble, l’escola que manté el valencià i la identitat, el Centre Rural Agrupat Castell de Corbera ha fet una gran feina i per a nosaltres ha sigut un repte fer aquesta trobada en 3 pobles, que aquest dissabte ha conclòs amb la multitudinària festa per la llengua”, ha manifestat el president.

Josep Manuel Andrés, que també és mestre del CEIP Martínez Valls d’Ontinyent afectat per la supressió d’una unitat de 3 anys, ha insistit que continuaran lluitant “fins al final perquè l’administració rectifique. La mesura de la Conselleria és un atac contra l’escola pública i la llengua”.

En aquest sentit, Sílvia Ureña, de la Plataforma Prou, ha assenyalat que aquest col·lectiu està “totalment en contra de qualsevol supressió d’unitats en valencià i per això, després de 21 dies de tancaments en el Bonavista i Martínez Valls d’Ontinyent, quan finalitzen les festes tornarem a tancar-nos”.

silvia

Emili Mira, alcalde d’Otos, també ha mostrat la seua satisfacció “perquè hem compartit els tres pobles aquesta trobada, els tres pobles compartint inquietuds, ací tots es coneixem, i clar, el valencià ens uneix”.

Mira també ha recalcat, sobre la supressió d’unitats escolars, que per a un poble com Otos “la retallada d’una unitat escolar es assassinar el poble, un poble sense escola no és poble”.

Des de Joves amb Compromís Vall d’Albaida celebren l’èxit de la Trobada i donen l’enhorabona a l’organització. A més, fan una valoració molt positiva del taller que han realitzat sobre carasses de personatges valencians on els xiquets han gaudit de les manualitats i a més han aprés sobre història del País Valencià.

Promo

L’any que ve, més!