L’alcalde de Burjassot, Jordi Sebastià, és el guanyador a Ontinyent amb el 57% del vots.

Per la seua banda, Vicent Xavier Vila, és el guanyador per als membres de la llista amb 84 punts.

La seu d’Ontinyent va estar oberta als militans i simpatitzants així com a la gent que s’havia apuntat al cens des de les 16.00 fins les 21.00 del divendres.

Divendres 21 es van celebrar les primàries a les Eleccions Europees de Compromís a tot el País Valencià. A Ontinyent va haver una bona participació, amb un 70%; d’un total de 163 persones, corresponents a Ontinyent i Agullent, van votar 114, de les quals 80 ho van fer online i 34 de forma presencial. L’alcalde de Burjassot, Jordi Sebastià va ser el candidat més votat, amb 65 vots, el periodista Julià Àlvaro va ser segon amb 19 vots, la regidora de Paiporta Isabel Martín va rebre 17 vots, l’advocat Enric Bataller 11 vots i el sociòleg Pedro Sànchez, 1 vot.

Respecte a les persones que es presentaven per a ocupar la resta de la llista, les més votades a Ontinyent van ser, per ordre, l’ontinyentí Vicent Xavier Vila amb 84 punts, Julià Alvaro amb 25 punts i Isabel Martin amb 14. Cal destacar que el l’ontinyentí Vicent Xavier Vila ha ocupat el lloc 7é a nivell de tot el País Valencià.

La portaveu de Compromís Ontinyent, Elvira Tortosa, ha felicitat a totes les candidates i candidats escollits i als que s’han presentat, “especialment a Vicent Xavier Vila, company i amic, per l’experiència radicalment democràtica de fer unes primàries obertes a tota la ciutadania, en les que s’ha pogut escollir tant el candidat com a la resta de la llista, i que ha mobilitzat a moltes ciutadanes i ciutadans a pesar de ser unes eleccions com les europees, que solen tindre menor participació.”

Tortosa ha remarcat que, degut al poc espai de temps en que s’han realitzat el procés per la proximitat de les eleccions ha hagut persones que no han pogut votar per haver-se tancat el termini d’inscripció, i fins i tot “ahir encara es va acostar gent a la nostra seu interessant-se pel procés i demanant poder votar en els següents processos de primàries, el que ens fa preveure que, quan es facen les primàries a les autonòmiques la participació de la ciutadania serà molt més alta.”

Des de Compromís Ontinyent, també han destacat el gran avantatge que ha suposat la votació electrònica, que ha superat a nivell de tot el País a la presencial, permetent la votació de persones que o bé tenien algun impediment per acostar-se a la mesa o bé resideixen a l’estranger. Així mateix la facilitat i la comoditat de la plataforma de vot electrònic ha induït a molts votants a fer-ho directament per Internet, encara que divendres es van arrimar a la seu per tal de participar en la festa democràtica.