Pepe Pla adverteix que “el desmantellament de l’educació pública que està fent el PP li eixirà car a la societat valenciana”

El Regidor d’Educació de l’Ajuntament d’Ontinyent, Pepe Pla, ha qualifica de “lamentable” que la Conselleria d’Educació es plantege no traure les beques de llibres per al proper curs 2013/2014, advertint que “el desmantellament de l’educació pública que està fent el PP li eixirà car a la societat valenciana”. A falta de sols un mes per a que comence el curs, la convocatòria per a la petició de beques no sols no s’ha publicat, sinó que encara “està en estudi” i, tenint en compte el deute de 47 milions d’euros que es deu a famílies i llibrers des de 2011, “el més lògic és que no hi haja convocatoria”, segons s’ha confirmat des de la Conselleria als mitjans de comunicació.

Pla ha lamentat que “els nostres temors es facen realitat, i a cada dia que passa la situació siga pitjor per a l’educació pública. El nivell de morositat de la Conselleria no sols amb estes beques, sinó també amb altres com les de menjador i transport, suposen una nova mostra del desmantellament que curs rere curs està fent el PP de l’educació pública. És un atac al dret a l’educació universal que respon a una decisió política que els valencians i valencianes anem a pagar molt car en el futur. La formació ha d’estar a l’abast de tots, i no sols d’uns pocs. Quant més temps continue el Partit Popular al Consell amb estes polítiques, més greu va a ser la situació”, advertia el regidor.