Compromís recorda que tot i no haver-se aprovat la moció al ple s’ha fet la providència, demostrant que no estem en contra de cap empresa pública.

Cal recordar que per a Compromís segueix sent imprescindible comptar amb un pla de viabilitat i personal especialitzat per traure avant “de manera seriosa” la iniciativa.

Josep Francés recorda que el propi regidor de Política Social va presentar com a “molt satisfactoris” els resultats de l’empresa externa que gestiona el Servei d’Ajuda a Domicili. El Grup Municipal de COMPROMÍS PER ONTINYENT ha expressat públicament la seua voluntat de recolzar la creació d’una empresa pública a Ontinyent sempre que aquesta “aporte valor afegit i no més despesa”, i realitzant un pla de viabilitat “que ens permeta traure endavant una iniciativa com aquesta “amb serietat i el màxim rigor que la idea mereix”.

Des de la coalició, el seu portaveu, Josep Francés, destacava que per tal de dur endavant aquesta empresa és necessari que aquesta “supose un clar benefici per a la societat, i aporte valor afegit en innovació, llocs de treball o millores en el servei, però en cap cas no supose un increment pressupostari del servei, ni per al ciutadà ni per a l’Ajuntament”.

COMPROMIS s’ha qualificat de “aclaridor” que s’haja vollgut mesclar aquest assumpte amb el decret del govern de l’Avantprojecte de Llei per a la racionalització i Sostenibilitat de l’Administració Local, amb el que COMPROMÍS ja ha manifestat que està en contra: “hi ha qui vol relacionar el govern d’Ontinyent amb les polítiques conservadores del govern central i així presentar-se com els únics purs i vertaders. La barreja de conceptes per desgastar el govern és aclaridora”.

Francés concloïa afirmant que “no es pot estar en aquest ‘Limbo’, ni al Govern ni a la oposició i demanar que els demés fajen la feina a més d’estar posant nota constantment a les accions de Govern sense fer-se responsable”