COMPROMIS assegura que actuacions com les del ple del 25 d’abril al ple d’Ontinyent per part del PP, son fruit del nerviosisme, la divisió interna, la falta d’idees i del desconeiximent del País Valencià i la seua cultura.

Josep Francés, portaveu de COMPROMIS reclamava al PP “que deixe de vendre fum amb mocions buides i prenga nota de la gestió que fa l’ajuntament d’Ontinyent que enguany ha aconseguit un superàvit que supera els 1.200.000 d’euros”, explicava el responsable de l’àrea d’hisenda del Govern d’Ontinyent.

Francés recordava al portaveu del PP, Filiberto Tortosa que :”Al Tall, Raimon, Ovidi Montllor i Obrint Pas, son valencians i no ixen a Canal 9 per l’apagó informatiu vetlat del PP durant 20 anys de Govern  a la Generalitat Valenciana i que afirmen en tota normalitat que no ixen ‘perquè són catalans’ “, segons les paraules del portaveu del PP a Ontinyent., demostració del poc interès i coneixement de la nostra música, la cultura i les nostres tradicions i costums.

Tortosa realitzava estes declaracions, després en la seua defensa de la moció presentada pel seu partit perquè l’Ajuntament recolzara el “Acuerdo de la Sociedad Civil por la Comunidad Valenciana” proposat per Alberto Fabra, un acord que no s’aprovava en comptar sols amb els vots favorables del Partit Popular i en contra de COMPROMIS i la resta de forces.

COMPROMIS presentava la moció del deute històric del govern central amb el País Valencià que supera ja els 13.500 milions d’euros des de l’any 2001 a l’actualitat.

Compromis, també votava a favor la moció del referèndum república o monarquia presentada per EU però pels valors que representava, ja que, segons Francés: “nosaltres som republicans, però sobretot valencians, així que diem, república si… però valenciana”.

Finalment, Compromís, recordava el que significava la data del 25 d’abril per als valencians i valencianes i “la desfeta que ens han fet des dels Borbons de Felip V al 1707, passant per la dictadura franquista durant quasi 40 anys i fins als Governs del PP al nostre País i al Estat espanyol els darrers 30 anys de la suposada democràcia monàrquica”.

Ontinyent, 26 d’abril de 2013