L’Ajuntament d’Ontinyent patrocina una jornada amb entrada lliure a les instal·lacions de la UNED al barri de Sant Rafel.

Pepe Pla de COMPROMIS, anima als professionals i  la ciutadania en general a assistir a la jornada.

Experts de diversos àmbits com ara la neurología, la psicología o la pediatria participaran el proper divendres 22 de febrer a Ontinyent a una Jornada sobre “Noves tendències en el tractament del trastorn per dèficit d’atenció i/o hiperactivitat”. La jornada està organitzada per l’Associació de Logopedes d’Espanya (ALE) i patrocinada per la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament d’Ontinyent amb la col·laboració de diverses entitats, i tindrà lloc de 17:30 a 20:30 hores a l’aulari de la UNED, al Carrer de Ramón Llin del barri de Sant Rafel, amb entrada lliure per al públic en general.

A esta jornada es debatrà sobre aquest trastorn (Dèficit d’Atenció amb o sense Hiperactivitat o TDA-H), amb exposicions sobre la “valoració i tractament neurològic”; “detecció primerenca en l’àrea de salut”; “neuropedagogia i neuroteràpies”, “Escola i TDA-H, línies metodològiques”, o “Intervenció psicopedagògica integrada: clínica, família i escola”, donant pas finalment a una taula rodona a la qual el públic podrà plantejar preguntes als assistents.

Entre els participants estaran la Presidenta de ALE, Mª Teresa Estellés; el neuropediatra Salvador Climent; el metge de familia Jesús Galindo; el neuropsicòleg Evelio Garijo; l’informàtic Alejandro Vicente; les Psicopedagoga Gabriella Chiaramello i Loreto Bonmatí; o el Cap del Servei d’Ordenació Acadèmica de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana, Antonio Ramos.

La jornada, segons s’explica des de l’Associació de Logopedes d’Espanya, té com a objectiu atendre “la desorientació detectada en les famílies i a l’escola per a fer front al significatiu augment detectat en la demanda atencional cap als xiquets i xiquetes amb TDA-H, al tractament del qual s’està avançant molt però queda molt de camí per recòrrer”, exposen.