Josep Francés, primer tinent d’alcalde i regidor d’hisenda de COMPROMIS, destacava la bona acollida per part de les associacions.

9 de les 10 associacions que assistiren al Consell Veïnal votaren favorablement i la restant es va abstindre

El Consell Veïnal d’Ontinyent va aprovar ahir amb 9 vots a favor i una abstenció recolzar la revisió d’ordenances municipals plantejada pel Govern Municipal, que va estar presentada a les associacions i entitats pel Regidor d’Hisenda, Josep Francés. A la reunió, presidida pel Regidor de Participació Ciutadana, Manuel Ruiz, van votar favorablement a les ordenances els representants de les associacions veïnals de Sant Josep, Sant Rafel, Poble Nou, La Vila, La Ponseta, Costa Ombría, La Lloma de Santa Anna, el Camí dels Presos, i les Ames de Casa, mentre que la única abstenció va correspondre a l’associació del Llombo.

Josep Francés explicava als assistents els detalls de les noves ordenances, que no contemplen cap pujada de l’IPC ni de l’IVA en els impostos, taxes i preus públics que han de pagar els ontinyentins i ontinyentines i que contemplaran en 2013 una nova bateria de mesures del foment de l’activitat econòmica a afegir a les implantades enguany: la bonificació en el 50% de l’Impost d’Activitats Econòmiques a les noves empreses que s’implanten a la ciutat, la reducció de fins al 50% d’aquest mateix impost per a les empreses que incrementen la plantilla amb treballadors indefinits, o la reducció de fins a un 75% de l’Impost de Circulació als conductors que aposten pels vehicles sostenibles. A més a més, i per tal de rentabilitzar la inversió pública realitzada als camins de la Moneda i de Bonavista, s’obri la possibilitat de que aquells veïns que ho desitgen puguen connectar les seues vivendes del disseminat a la xarxa de clavegueram amb el pagament d’una nova taxa.

Francés destacava “Hem presentat les ordenances en temps i forma, donant als veïns la possibilitat de fer els seus suggeriments, tot d’una manera de treballar molt diferent a la que hi havia en l’anterior legislatura, i tenint molt present al seu contingut quina és la situació actual de les families”, incidia el regidor.

El regidor de Participació Ciutadana, Manuel Ruiz, destacava per la seua part l’elevada assistència a la reunió del Consell Veïnal, amb la pràctica totalitat de les entitats que el conformen, així com el debat que va tenir lloc després de la presentació per tal d’aclarir als representats els dubtes que pugueren tindre, i que van servir per aclarir detalls sobre la recollida de fem, els preus del poliesportiu, la nova taxa de connexió al clavegueram o la revisió de l’ordenança del servei d’ajuda a domicili per millorar l’atenció que es presta al mateix.
Ruiz explicava que a la reunió d’ahir es va produir una altra votació per aprovar el reglament de funcionament intern del Consell Veïnal, que també es va aprovar amb 9 vots a favor i 1 abstenció (en aquest cas de l’Associació de Sant Rafel). El regidor agraïa la aceptació de les diverses associacions respecte del nou model de participació ciutadana que està en procés d’implantació, i que en breu donarà pas a la constitució del nou Consell de Ciutat.