Josep Francés, Pepe Pla, Fran Quesada, tots tres regidors de Compromis per Ontinyent a més de Julià Engo, secretari comarcal del Bloc-Compromís, recolzaven ahir la concentració a Ontinyent convocada per la plataforma cívica “Salvem el tren” per evitar la supressió d’aquesta històrica línia de tren anunciada pel Secretari d’Estat d’ Infrastructures, Rafael Català.

A la cita també acudiem el grup municipal Bloc-Compromís d’Alcoi amb companyia de la plataforma “La Carrasca d’Alcoi” que van vindre a Ontinyent en el tren que ara volen suprimir.

Compromis per Ontinyent recorda que ha presentat una moció al ple de juliol aconseguint que s’adherisquen tots el partits del consistori i que serà aprovada al ple d’aquest dijous 26 de juliol.

Francés destacava:”Des dels anys 80 venim patint constantment atacs contra la línia. Un continu llançament de globus sonda que no ha fet més que dur la línia a una situació precària en tots els sentits“. “A més, a l’any 84 quan van tancar l’estació de mercaderies , l’estació d’Ontinyent era la més rendible que la donada en províncies veïnes com Albacete, malgrat tot, fou suprimida per motius polítics“.

Des de Compromís també es recorda que l’any 2009 el Govern de la Generalitat i el Govern Central signaren un conveni amb compromisos ferms per millorar el traçat de la línia , els serveis prestats, incrementant la velocitat comercial i la freqüència, qualitat i comoditat dels serveis i que aquest conveni ha quedat malauradament en paper mullat.

Francés afegia:” No entenem per què s’ha priortizat la construcció de línies d’ AVE que són tant costoses , mentre deixen agonitzar les línies de mitjana distància. És fonamental per a la Costera, la Vall d’Albaida, El Comtat i l’Alcoià reivindicar una línia que tradicionalment ha estat l’eix vertebrador de les Comarques Centrals“.