Josep Francés destaca que “el pagament de les subvencions de la Diputació no soluciona un greu problema que mostra una volta més la poca paraula del PP”

El portaveu de COMPROMÍS porta l’assumpte al plenari “per defensar els interessos de les entitats afectades a Ontinyent i La Vall d’Albaida”

El portaveu del Grup Municipal de COMPROMÍS per d’Ontinyent, Josep Francés, ha presentat al Ple de l’Ajuntament una moció a la qual es demana al Consell “que faça totes les gestions necessàries per a que la Conselleria de Governació procedisca  al pagament de tots els deutes que té amb les Societats Musicals de la Comunitat Valenciana”.

Segons  explica Francés, les societats musicals del País Valencià no han rebut “ni un euro” dels 6,4 milions assignats en 2011 i el finançament de les escoles de música es rebaixa de 4,5 milions a 3,5 (-20,5%) en 2012, “i entre les entitats afectades estan les Societats Musicals d’Ontinyent i La Vall d’Albaida, que també estan patint una situació molt complexa per culpa del Consell”. Cal recordar que la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV) ja va ajornar la seua reivindicació de 15,7 milions per a les societats musicals fins a 2014 per la conjuntura econòmica després d’acordar en 2010 un finançament de 6,4 milions (–60%) per 2011.

Des de COMPROMÍS es recorda que el Conseller de Governació Serafin Castellano va afirmar en el ple de les Corts Valencianes de 21 de març que “no s’ha retallat ni un sol euro dels pactes en l’acord en 2011 ni en 2012” i que “s’està complint al 100%”, però que, no obstant això, el finançament no s’ha fet efectiu i passa de 6,4 milions a 5,4 en 2012, “el que demostra una volta més la credibilitat que tenen els anuncis del PP, a l’igual que està passant a Madrid amb els incompliments de les promeses electorals de Mariano Rajoy”.

Josep Francés ha afegit queel pagament de les subvencions de la Diputació no soluciona ni de lluny la greu situació a la que s’enfronten les nostres societats musicals, per a defensar els interessos de les quals anem a lluitar des de COMPROMÍS a tots els àmbits on estem representats, i també l’Ajuntament d’Ontinyent”, destaca.