El Servei d’Assistència i Recursos Culturals, SARC, de l’àrea de Cultura de la Diputació de  València, a través del programa d’ajudes a Festivals, Mostres i Certàmens, subvenciona aquesta mostra consolidada internacionalment

La Mostra Internacional de Titelles a la Vall d’Albaida se celebrarà del 8 a l’11 de novembre

Ontinyent acollirà cinc representacions i un taller de manipulació d’objectes quotidians dins de la XXXIV Mostra de Titelles de La Vall d’Albaida des del dijous 8 de novembre fins al diumenge 11. La Sala Gomis, el Campus Universitari, el Teatre Echegaray i el Palau de La Vila seran els llocs on les diferents produccions de companyies de La Vall d’Albaida, País Basc, Múrcia i França portaran la màgia de les titelles a la ciutat.

El diputat de Cultura i portaveu de Compromís a la Diputació, Xavier Rius, ha sigut un dels encarregats de presentar la 34a edició de la Mostra Internacional de Titelles a la Vall d’Albaida. Rius ha declarat que “hui a Ontinyent renovem el nostre suport a la Mostra de Titelles a la Vall d’Albaida. 34 edicions promovent la col·laboració institucional i les formes de treball cooperatives”.

La primera de les activitats serà el pròxim dijous 8 de novembre on Cristian Weidmann de la companyia “La Matracataca” (Múrcia), la qual compta amb components d’Espanya, Noruega i Argentina, impartirà un taller de manipulació d’objectes quotidians enfocat a l’alumnat de magisteri al Campus d’Ontinyent. Serà el divendres 9 quan tinga lloc la primera representació teatral amb l’espectacle internacional Far Away d’esta mateixa companyia. Amb tècniques d’animació i titelles buscarà transmetre la importància de fer front a les nostres pors perquè puguen passar coses increïbles. La representació tindrà lloc a la Sala Gomis a partir de les 10:30h amb un preu de 4 euros.

Eixe mateix divendres, però a les 22:00h es representarà La Celestinade la companyia Bambalina Teatre Practicable que ens portarà l’obra de William Shakespeare amb una posada en escena dinàmica i contemporània. La representació té un cost de 10€ i 8€ amb descompte. Les entrades per als espectacles de Far Away i La Celestina es poden adquirir eixe mateix dia en la taquilla de la Sala Gomis.

La Mostra continuarà el dissabte 10 de novembre de 17:30h a 20:30h amb l’arribada de la producció francesa Les irréels al Palau de la Vila, el qual es converteix enguany en un nou escenari de la Mostra per primera vegada en tota la seua història. Esta representació d’accés gratuït i dirigida a tots els públics es una “performance” sense paraules on es desplegaran tres cabanyes perquè el públic passege per contemplar als seus personatges i viure junt a ells les seues aventures. El diumenge 11 de 11:00h a 14:00h, els interessats podran tornar a gaudir d’esta captivant producció francesa.

D’altra banda, el dissabte 10 a partir de les 19:00h, però en el Teatre Echegaray es representarà l’espectacle titulat Estrella de la companyia Marie de Jongh (País Basc), que ja va portar la seua obra “Amour” a Ontinyent. Les entrades per a este espectacle es poden comprar de manera anticipada a la web de Caixa Ontinyent així com en taquilla una hora abans de l’espectacle.El Servei d’Assistència i Recursos Culturals de la Diputació de València, el SARC, a través del seu programa de subvencions i ajudes a Festivals, Mostres i Certàmens, col·labora en la consolidació i l’establiment d’aquests en les comarques valencianes. El servei, depenent de l’àrea de Cultura de la Diputació, encapçalada pel diputat Xavier Rius, dóna suport, entre altres, a dues de les mostres més importants del territori valencià: la Mostra Internacional de Pallassos i Pallasses de Xirivella, que es va presentar el passat dia 25 d’octubre i que començarà el dia 3 de novembre; i la Mostra Internacional de Titelles a la Vall d’Albaida, que ho farà el pròxim 8 de novembre i que s’ha presentant a Ontinyent.

La 34a Mostra Internacional de Titelles a la Vall d’Albaida, que començarà el dia 8 de novembre i finalitzarà el dia 11, permetrà a les i els habitants de la Vall d’Albaida gaudir de companyies de prestigi internacional amb espectacles com “Les irréels”,  “Anita Maravillas”, “Cal y Canto” o “Fàbrica de Paraules”. La Mancomunitat de la Vall d’Albaida ha rebut del SARC una ajuda de 20.000 euros per a desenvolupar aquesta mostra ja consolidada en el panorama cultural valencià i mundial.

El programa de Festivals, Mostres i Certàmens del SARC ajuda a la sostenibilitat i consolidació d’aquests festivals, mostres internacionalment consolidades que són un pol d’atracció per a professionals de tot el món. L’àrea de Cultura ha mostrat sempre el seu compromís i suport amb mostres com aquestes, que ja porten 25 (la de Pallassos i Pallasses) i 34 anys (la de Titelles). Així, ambdues mostres s’han convertit en tot un referent en el panorama de festivals, mostres i certàmens valencians, junt amb altres també consolidats, com ara el MIM de Sueca o la Trobada Internacional de Mags d’Almussafes.