Des del Grup Municipal Compromís a l’ajuntament d’Ontinyent sempre hem dit que “la nostra és una oposició crítica però constructiva”. Com el nostre regidor li va contestar a les acusacions de demagògia del regidor d’esports: “senyor Borrell nosaltres no fem demagògia, fem oposició. Fem la nostra feina que, entre d’altres, és la de fiscalitzar l’acció de Govern“. Compromís per Ontinyent té clar, com diu la Llei de Transparència 2/2015 del 2 d’abril, “s’estableix un nou model que regula l’obligació d’informar i la publicitat de l’acció pública i, per altra banda, el dret d’accés a la informació pública”. Per tant “sempre que l’accés a la informació pública necessite una pregunta directa a un regidor del Govern el nostre Grup Municipal farà, com no pot ser d’una altra manera, farem la pregunta. Encara que, com s’aprecia a la contestació del regidor d’esports, sembla que no és ben rebut el fet de preguntar”.

Durant el ple el Grup Municipal Compromís va votar a favor de projectes tan importants per a la Ciutat com el programa Edificant o el projecte EDUSI. També es va proposar al plenari, amb una moció, en la qual es proposa a l’ajuntament que demane al Consell de la Generalitat Valenciana l’Alta distinció de la Generalitat per al cantant Paco Muñoz. Moció defensada al plenari per la nostra companya Sílvia Urenya que va destacar la trajectòria tant artística com social del cantant. La moció va estar aprovada per unanimitat de tots els regidors de la corporació.

EDIFICANT

Compromís ha votat a favor del Pla EDIFICANT, ja que aquest aspira a construir 200 escoles i la reforma de 500 més, amb una inversió total de 700 milions d’euros. Aquest programa de la Conselleria d’Educació, amb el Conseller Marzà al capdavant, agilitzarà les obres deixant en mans del consistori l’execució, però sense que hagen d’avançar els diners, que seran aportats directament per la GV”, va explicar Vila a la seua intervenció al plenari.

EDUSI

El regidor Vicent Xavier Vila ha explicat al plenari les raons per les quals Compromís per Ontinyent ha votat a favor en el punt 12 del plenari sobre aprovació del reajustament del projecte EDUSI, la plurianualitat de la despesa i el compromís de consignar crèdit suficient fins a l’exercici 2023. “Per tal de contribuir a la consecució dels objectius de l’Estratègia Europa 2020 els Fons Estructurals i d’Inversió Europeus han previst donar suport al Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrat.

Per a això és necessari disposar d’una Estratègia coherent, equilibrada i amb una visió de llarg termini.

Davant l’èxit d’aquests processos selectius, el Ministeri d’Hisenda i Funció Pública va habilitar una tercera convocatòria amb aportació de fons addicionals per part del Ministeri i Comunitats Autònomes la resolució es va publicar el 7 de maig de 2018, en la seua tercera convocatòria. Aquesta vegada sí que s’ha aprovat l’examen, la tercera és la bona”.

La nostra portaveu Sílvia Urenya va renunciar al càrrec de regidora a l’ajuntament d’Ontinyent. Des del Grup Municipal Compromís agraïm la seua tasca durant els tres anys que ens ha representat “de forma exemplar, ha estat un plaer un treballar al seu costat i estem molt orgullosos de la teua tasca. Li desitgem el millor a partir d’ara en la nova trajectòria professional i familiar”, amb paraules de Vicent Xavier Vila. Sílvia va tindre paraules d’agraïment per a tots els grups polítics i també per als treballadors i treballadores de la casa en la seua intervenció d’acomiadament.