El govern del Botànic finança amb 6,56 milions d’euros a 64 entitats locals i d’acció social per a implantar programes d’inserció sociolaboral

La  Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives que encapçala la vicepresidenta Mónica Oltra ha concedit subvencions a 31 entitats locals i 33 entitats del tercer sector d’acció social, per un import global que ascendeix a 6,56 milions d’euros per a desenvolupar polítiques d’inserció laboral que permeta la posada en marxa i desenvolupament d’itineraris d’inserció sociolaboral de persones en situació o risc d’exclusió social durant 2018. L’import concedit per a la capital de la Vall d’Albaida és de 147.762,96 euros, com a la resta d’entitats locals

En la resolució de la concessió publicada al DOGV es determinen les 33 entitats d’acció social que han aconseguit subvencions de 60.000 euros i les 31 entitats locals que han aconseguit subvencions de 147.762, 96 euros entre les quals es troben Vila-real, Vinaròs, Castelló, La Vall d’Uixó, Benicarló, Onda, La Vila Joiosa, Alcoi, Bigastre, Asp, Villena, el Pilar de la Foradada, Santa Pola, Elx, Cocentaina, Algemesí, Catarroja, Gandia, Mancomunitat de la Ribera Alta, Mancomunitat del Barri del Crist d’Aldaia, Meliana, Oliva, Ontinyent, Paterna, Puçol, Sedaví, Tavernes de la Valldigna, Sagunt, Torrent, València i Xàtiva.

A la convocatòria per a optar a les subvencions es van presentar un total de 145 sol·licituds, de les quals 58 corresponien a entitats locals i 87 a entitats de tercer sector.

Els projectes subvencionats en aquesta línia s’emmarquen dins del Programa Operatiu del Fons Social Europeu 2014-2020 de la Comunitat Valenciana, que la Conselleria d’Igualtat gestiona, per primera vegada, amb 29,8 milions d’euros, dels quals 6, 56 milions d’euros corresponen a enguany.

El fet que la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives tinga accés a aquestes ajudes permet, a més de dinamitzar l’economia i impulsar la creació de nous llocs de treball, contribuir al benestar de les persones.

Els programes van dirigits als col·lectius més vulnerables i, de forma especial, a dones víctimes de violència de gènere o en situació monoparental, joves, persones sense llar, persones amb diversitat funcional, ex-reclusos etc.

Els ajuntaments que accedeixen a aquestes ajudes han de destinar part d’aquests fons a realitzar dues noves contractacions per a aquestes tasques, que hauran d’estar relacionats amb l’orientació laboral, la qual cosa pot suposar la creació de nous llocs de treball en l’àmbit municipal.

Accions del programa

El programa conté unes fases d’itinerari que les entitats locals i d’acció social han de desenvolupar i executar i que vénen reflectides en l’ordre que regula les subvencions.

Així, l’itinerari inclou una fase d’acolliment i diagnòstic sociolaboral individualitzat que serveix per a valorar l’historial professional i formatiu de la persona, alhora que detecta les necessitats, manques i altres factors relacionats amb l’accés a l’ocupació, que permeten al professional que es fa càrrec del programa, establir un nivell i un perfil d’ocupabilitat.

La segona fase seria de disseny i desenvolupament de l’itinerari individualitzat d’inserció sociolaboral, que comprén accions d’atenció social, d’orientació i intermediació laboral, de prospecció i de suport a l’ocupació. En aquesta fase també es treballa el desenvolupament de competències digitals i d’habilitats tècniques, socials i ètiques relatives a l’ús de les tecnologies de la informació i comunicació (TIC) per a localitzar, organitzar, entendre, avaluar i analitzar informació.

Finalment, hi hauria una fase d’acompanyament en la qual es potencia l’apoderament de la persona participant, perquè s’implique en el disseny i avaluació de les diferents fases de l’itinerari, i, en el cas d’aquelles persones que hagen aconseguit un nivell competencial adequat en el desenvolupament d’inserció sociolaboral, també es desenvoluparien pràctiques d’aprenentatge i inserció en empreses.