El Soterrani de les Idees ha acollit una trobada entre els participants de les Llançadores d’Ocupació que operen al territori valencià, concretament a Gandia, Ontinyent i València

Aquestes llançadores estan impulsades per Fundació Santa María la Real, amb el cofinançament de Fundació Telefònica i el Fondo Social Europeu. A més, compten amb la col·laboració dels ajuntaments i del Servei Públic d’Ocupació, Servef, que cedeixen els seus locals per al desenvolupament del programa.

Les tres llançadores van començar a funcionar a principis de març per a ajudar a 60 persones aturades a activar i optimitzar la seua cerca de treball durant un període de cinc mesos, amb l’orientació de tècnics especialitzats i l’ús de noves tècniques i eines de comunicació, marca personal i promoció professional, concordes a les necessitats del mercat laboral actual.

El secretari autonòmic d’Ocupació de la Generalitat i director general del Servef, Enric Nomdedéu, ha felicitat a la Fundació Santa María La Real i a la Fundació Telefònica per la seua labor en les Llançadores d’Ocupació, i ha manifestat que es tracta d’un exemple positiu de la col·laboració públic-privada en la lluita contra la desocupació juvenil. “L’objectiu és posar a l’abast dels joves totes les eines possibles perquè troben una ocupació, i la col·laboració pública-privada és un d’aquests instruments”, ha conclòs.

Fruit de tot l’aprés, de l’esforç individual i col·lectiu desenvolupat en aquesta primera fase de les llançadores, hi ha 29 participants que han trobat treball en diferents sectors: comerç, sanitat, educació, telecomunicacions, transport, disseny gràfic o activitats immobiliàries, entre altres. Al costat d’ells, hi ha dos companys més que han optat per cursar un Certificat de Professionalitat, la qual cosa comportarà la realització de pràctiques laborals durant els pròxims mesos.

Els participants que encara romanen en el programa s’han reunit a Ontinyent per a conèixer-se i compartir experiències sobre la innovadora cerca de treball que estan realitzant en equip. A més, han participat en una dinàmica conjunta que els ha permés identificar competències clau per a millorar la seua empleabilitat, la qual cosa els ajudarà en les seues visites i intermediacions laborals.