La coportaveu de Compromís, Àgueda Micó, considera que la campanya contra el professorat valencià “ens retrotrau a altres èpoques obscures de la nostra historia”

El diputat de Compromís, Josep Nadal, ha mostrat la indignació de la seua formació davant la nova campanya d’atacs al professorat valencià que acaba de fer pública el Partit Popular. Per a Nadal “instigar als pares i mares a realitzar denúncies sobre els docents dels seus fills és una barbaritat inacceptable.

“Este enèsim atac del PP a l’honorabilitat i professionalitat dels nostres docents evidencia la catadura moral dels dirigents populars, que davant els innegables avanços que el govern del Botànic està duent a terme en el nostre sistema educatiu no han trobat altra estratègia que tractar de sembrar l’odi en les aules”, ha assenyalat Nadal.

Des de Compromís es dubta de la legalitat d’esta “injusta i insuportable persecució que pretén estendre el PP als centres educatius. Estes evidents incitacions a l’odi que fomenten des del PP no han de tindre cabuda en un estat de dret”.

“Contra tot açò volem posar en valor la importància del paper social dels mestres i la seua gran tasca docent, reclamem així mateix respecte a la llibertat d’ensenyament i la dignificació del professorat”, ha conclòs Nadal.

En eixe sentit la coportaveu de Compromís, Àgueda Micó, considera que la campanya contra el professorat valencià “ens retrotrau a altres èpoques obscures de la nostra historia”. Així ho ha manifestat en un comunicat en què es refereix a la campanya del Partit Popular per a denunciar de manera anònima i sense proves el suposat adoctrinament a les aules valencianes.

Micó denuncia que amb aquesta plataforma “s’ataca la llibertat de càtedra del cos docent valencià i de l’alumnat de créixer intel·lectualment en llibertat” i afegeix que “els mateixos creadors de la persecució han hagut de recular i a hores d’ara la pàgina del PP per a assenyalar ideològicament el professorat està fora de funcionament”. “Una victòria, però el mal ja està fet”, assenyala Micó. No obstant això, fonts del partit assegurat al Diari La Veu que no és una retirada definitiva, sinó que solament s’ha fet per a “organitzar totes les denúncies rebudes d’ideologització a les aules”. Després de comprovar els missatges rebuts, la plataforma es tornarà a obrir “en breu” per a rebre’n més, avancen les mateixes fonts.

Micó ha volgut fer costat als docents amb aquestes paraules: “Des de Compromís, en contraposició a la persecució que està duent a terme el Partit Popular, no podem fer més que agrair la tasca que diàriament fa el professorat a la nostra terra, siga quina siga la seua ideologia i la seua visió del món”. La portaveu de Compromís també ha volgut recordar que als centres eductius valencians s’educa “en llibertat i amb professionalitat” i ha afegit que “aquest tipus d’iniciatives destrellatades són la reacció del Partit Popular davant l’evident millora que el conseller Vicent Marzà està aplicant a l’educació valenciana”. “No tenen res millor a dir ni a fer”, ha sentenciat.

Segons remarca al mateix comunicat, “el condicionament de les aules, la construcció de nous centres, l’estabilització de les plantilles i l’impuls a la formació contínua formen part de les iniciatives més destacades de la gestió de Compromís”.