Des de Compromís per Ontinyent fem una crida a tot el poble a participar, com mai, en els actes commemoratius del 9 d’Octubre a la nostra ciutat!

Estem en un moment cabdal en què els valencians i valencianes hem de reclamar al govern central un #TracteJust cap al nostre territori i per això, en el nostre dia és de vital importància que deixem ben clar que estem orgullosos de la nostra identitat com a poble i que volem acabar amb la marginació que patim des de fa dècades pel diferents governs de l’Estat. Demostrarem que som un poble divers però unit al voltant de la reivindicació d’un futur millor.

En paraules del portaveu de Compromís Corts Valencianes Fran Ferri “es tracta d’un 9 d’Octubre festiu, com no pot ser d’una altra manera, però també reivindicatiu. Reclamem un finançament just per a destinar-ho a millorar la vida de les persones. Reivindiquem unes inversions justes per a impulsar, per exemple, el corredor mediterrani i unes rodalies de qualitat. I evidentment, exigim que ens paguen els diners que ens deuen per dècades de discriminació. Totes són qüestions de les quals depèn el futur dels valencians i valencianes, la nostra salut, les escoles dels nostres xiquets i xiquetes, les ajudes de la dependència, el futur i potencial de les empreses valencianes i el treball dels habitants del nostre territori”.

El 9 d’Octubre, Dia Nacional Valencià, la jornada a Ontinyent començarà a les 12.00 amb una processó cívica que anirà des de la plaça Major fins al Palau de la Vila.

El programa d’actes institucionals s’iniciarà amb una exhibició de música i balls tradicionals a càrrec del Grup de Danses Ontinyent i el grup de percussió i dolçaina El Regall. Continuarà amb el Ball de l’Àguila, a càrrec de l’associació de Gegants i Cabets d’Ontinyent, acompanyats pel grup de percussió i dolçaina La Colla Ontinyent.

A continuació, ja en el Palau de la Vila, se celebrarà un ple institucional obert a tot el públic, en el qual es realitzarà el lliurament de premis a tots els guardonats: l’expresident de Coeval Rafael Pla, el fester José Bas, la Pastelería Mora, el grup Menestrils, la profesora Carme Agulló i l’artista Juan José Insa son les persones i entitats que l’Ajuntament d’Ontinyentreconeixerà enguany als seus premis “9 d’octubre” per la seua tasca en benefici de la societat a diferents àmbits.