“L’alcalde d’Ontinyent ha canviat radicalment de postura quan ha passat a ser president de la Diputació”

Donada la situació actual amb la problemàtica dels rebuts de la recollida del fem a la ciutat, el Grup Municipal Compromís a l’Ajuntament d’Ontinyent ha realitzat hui dimecres una roda de premsa per a valorar la situació de falta d’informació davant dels milers d’afectats.

La portaveu de Compromís per Ontinyent, Sílvia Urenya, ha explicat la situació actual on “hi ha persones que han pagat els rebuts de manera voluntària, hi ha qui els va pagar quan els va rebre en executiva, hi ha a qui els ha arribat directament l’embargament sense cap avís previ… Hi ha qui l’ha rebut d’una vivenda que no és seua… I qui no ha rebut res de res”.

Des de l’equip de govern de la legislatura anterior, format per Compromís i PSOE, es van presentar quatre recursos contenciosos administratius: tres contra les ordenances i un contra el padró. Recordem que Ontinyent no forma part del COR i que el padró que tenia Diputació per a girar els rebuts no estava actualitzat per a enviar els rebuts per decisió de l’equip de govern. A més, des de l’ajuntament es va facilitar una oficina d’informació i de recollida de les al·legacions. Des del grup municipal Compromís recordem que “l’equip de govern, format per Compromís i PSOE, sempre vam donar suport a totes les accions de protesta i d’informació organitzades des de la Plataforma del Fem: manifestacions, silvia-i-fran-roda-rebuts-fem-19-10-2016-okconcentració a la plaça de la concepció en què es va visualitzar amb bosses de fem la problemàtica i xarrades a Ontinyent i resta de pobles de la comarca”.

Urenya ha manifestat a la roda de premsa la seua preocupació perquè “després de tot aquest procés, entenem que l’alcalde d’Ontinyent ha canviat radicalment de postura quan ha passat a ser president de la Diputació”. La portaveu de Compromís s’ha preguntat per què “quan té de la seua mà aportar solucions, gira la cara al problema, que no és altra cosa que girar la cara al poble. Per a nosaltres, açò és una traïció, i entenem que Jorge Rodríguez com a president de la Diputació, ha traït al poble d’Ontinyent”.

Francesc Quesada, regidor de Compromís en l’actualitat i exregidor del govern de la passada legislatura, ha explicat a la roda de premsa com, davant d’aquesta problemàtica, des del Grup Municipal Compromís “vam demanar a l’equip de govern, en una pregunta per registre d’entrada del 20 de juny de 2016, tota la informació que afectava la relació entre l’ajuntament, el Consorci per a la Gestió de Residus (COR) i la Diputació de València per la gestió dels residus i el cobrament dels rebuts del fem a la nostra ciutat”. Com assenyala Quesada, “en aquesta resposta l’equip de govern diu explícitament que el conveni ha caducat. Per tant podem afirmar que l’ajuntament i la Diputació ja coneixien, com a molt tard, el 20 de juny de la caducitat del conveni. Possiblement ho sabien abans perquè al mateix escrit diuen que han mantés reunions amb els dirigents tant del COR com de la Diputació de València per tal de donar una solució definitiva al problema del fem”.

Quesada ha afirmat que “des del Grup Municipal Compromís no entenem com, amb aquesta informació, ni l’administració local ni la provincial han fet res. És a dir, Jorge Rodríguez no ha intentat parar els rebuts d’embargament i oferir solucions, com pot ser traure un altre rebut sense recàrrec o en voluntària per a afavorir la situació que tenen en aquests moments més d’un miler de ciutadans. Des de Compromís pensem que clarament ha traït els interessos del poble perquè ho sabia i no ha fet res”.

Des de Compromís aconsellem a la ciutadania que es facen les al·legacions que el passat divendres 14 d’octubre va proposar la Plataforma del fem en una reunió oberta al Centre de Cultura Caixa Ontinyent. Al document s’especifica que al procés hi ha “una falta de competència material i, sobretot, una falta de competència territorial, ja que Ontinyent no ha estat mai inclòs al COR”, com ha afirmat Quesada a la roda de premsa.