Des dels anys seixanta el Darrer Diumenge d’Octubre ens aplega als nacionalistes valencians a un dels llocs amb més simbolisme i història per als valencians, el municipi d’El Puig

Enguany, com els anys anteriors, els actes han començat amb la marxa cívica al Puig que ha eixit des de les Torres dels Serrans i en la que han participat nombrosos membres de Compromís per Ontinyent i la Vall d’Albaida. A migdia la marxa va ser rebuda a l’esplanada del monestir de Santa Maria d’El Puig pels centenars de militants del BLOC i de Compromís que esperaven per començar la jornada festiva i reivindicativa del valencianisme i on s’ha volgut reconèixer la tasca de l’Associació Cívica per la Llengua “El Tempir” d’Elx i la de l’Associació AJUDA de les Dones Juristes. El BLOC d’Honor d’enguany per la seua trajectòria dins del valencianisme va recaure en l’històric militant Andreu Banyuls Pérez.

A l’acte també van intervindre la vicepresidenta de la Diputació de València, Maria Josep Amigó, i el diputat de la d’Alacant, Gerard Fullana, que han coincidit en què l’obligació de les Diputacions, mentre existisquen, és treballar amb transparència. Tant Àgueda Micó com Rafa Carbonell, han posat en valor la tasca dels i les valencianistes a les institucions destacant les polítiques per les persones que Rafa Climent fa des de la conselleria d’Economia Sostenible, i Vicent Marzà a la d’Educació, Cultura i Esport. Un any i mig de gestió de govern valencià i de presència parlamentària del que hem d’estar orgullosos, com ha conclòs Joan Baldoví.

39-aplec-puig